Rekordan april za električna vozila: Prodato 1,5 miliona, raspored snaga među EV silama više nije isti
-
Tradicionalne automobilske kompanije nastoje da povećaju prodaju ekološki prihvatljivijih modela, zbog klimatskih ciljeva o smanjenju emisije ugljen dioksida
-
Prodale su više automobila u Evropi od američke kompanije Tesla
-
Vlade širom sveta donose politike kojima podstiču prelazak na električna vozila
Globalna prodaja električnih vozila i plug-in hibrida skočila je u aprilu za 29 procenata na godišnjem nivou i porasla na 1,5 miliona vozila, uz stabilan rast u Kini i Evropi uprkos trgovinskim poremećajima, dok je u Severnoj Americi zabeležen prvi pad prodaje od prošlog septembra, pokazuju podaci istraživačke kompanije Rho Motion.
U odnosu na prethodni mesec, u aprilu je globalna prodaja električnih automobila pala za 12 procenata, dok je u periodu od januara do aprila bila veća za 29 procenata u odnosu na isti period prošle godine.
U Kini i Evropi prodaja raste, u SAD pada
U Kini je prodaja u aprilu skočila za 32 procenta u odnosu na isti prošlogodišnji mesec, na 900.000 vozila. Potražnju kineskih građana podstakao je i državni program subvencionisanja zamene starijih automobila novim električnim modelima, navodi Rho Motion.
Evropa je zabeležila 35 procenata više registracija nego u prošlogodišnjem aprilu, a prodato je 300.000 automobila. S druge strane, u Severnoj Americi prodaja je pala za 5,6 procenata, na 100.000 automobila.
U ostatku sveta prodaja je u aprilu porasla za 50 procenata.
"Broj plug-in hibrida gotovo je udvostručen u tekućoj godini u ostatku sveta, ali glavni razlog za to je izvoz iz Kine", izjavio je upravnik podacima kompanije Rho Motion Čarls Lester.
Tradicionalne automobilske kompanije koje nastoje da povećaju prodaju ekološki prihvatljivijih modela kako bi postigle ciljeve EU za smanjenje ugljeničnih emisija, prodale su u Evropi više električnih automobila od američkog Tesle.
Teslin udeo na tržištu smanjio se i u aprilu uoči obnove popularnog Modela Y, izjavio je Lester.
Proizvođači električnih vozila sa sedištem u Kini nastavili su da povećavaju domaću prodaju električnih vozila na baterije, dok su u inostranstvu odgovorili na sve veću potražnju za plug-in hibridima, dodao je.
Svetski proizvođači automobila suočavaju se s 25-procentnim carinama na uvoz u Sjedinjene Američke Države, koje zauzimaju drugo mesto na listi najvećih svetskih automobilskih tržišta, zbog čega su mnoge automobilske kompanije povukle svoje prognoze za 2025. godinu.
Stav američkog predsednika Donalda Trampa prema emisionim normama i neizvesnost carinskih politika takođe su ograničili rast prodaje električnih vozila u SAD.
Nedavni američki trgovinski dogovori s Velikom Britanijom i Kinom vrlo malo utiču na prodaju električnih vozila, ali su pozitivan znak za automobilski sektor uoči potencijalnih američkih pregovora s Korejom, Japanom i EU, izjavio je Lester.
Vlade širom sveta donose politike kojima podstiču prelazak na električna vozila, dok trgovinske tenzije i usporavanje automobilskog tržišta možda vode ka zatvaranju fabrika i gašenju radnih mesta.
Kina će program subvencija za zamenu starijih automobila električnim modelima sprovoditi i 2025. godine u okviru šireg programa kojim građane podstiče na zamenu starijih proizvoda efikasnijim modelima kako bi pokušala da izbegne usporavanje u prodaji električnih vozila, podstičući pritom ekonomski rast.
(Ubrzanje.rs/Poslovni.hr)