Gugl uklonio propagandne Jutjub kanale povezane s Kinom i Rusijom: Upućivali kritike na račun NATO i Zapada

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: JuliusKielaitis / Shutterstock.com

Sumirano

  • Gugl uklonio skoro 11.000 Jutjub kanala povezanih sa propagandnim kampanjama iz Kine, Rusije i drugih zemalja
  • Više od 7.700 kanala povezano sa kineskim kampanjama podržavajući Kinu i komentarišući spoljne poslove SAD
  • Slične kampanje iz Azerbejdžana, Irana, Turske, Izraela, Rumunije i Gane sa političkim ciljevima

U drugom kvartalu 2025. godine, Gugl (Google) je uklonio skoro 11.000 Jutjub (YouTube) kanala i drugih naloga povezanih sa državnim propagandnim kampanjama iz Kine, Rusije i drugih zemalja.

Prema izveštaju, više od 7.700 kanala povezano je sa kineskim kampanjama koje su prvenstveno delile sadržaj na kineskom i engleskom jeziku, podržavajući Kinu, predsednika Si Đinpinga i komentarišući spoljne poslove Sjedinjenih Američkih Država, preneo je CNBC.

Pored toga, više od 2.000 kanala bilo je povezano sa Rusijom, šireći pro-ruski sadržaj, dok su kritikovane Ukrajina, NATO i zapadne sile, navedeno je.

Gugl je u maju uklonio 20 Jutjub kanala, četiri oglasa i jedan blog, koji su bili povezani sa RT-om, ruskim državnim medijskim kanalom.

RT je optužen da je plaćao "konzervativnim" influenserima, poput Tima Pula, Dejva Rubina i Benija Džonsona, za sadržaj na društvenim mrežama usmeren na podršku Rusiji uoči izbora 2024. godine, navedeno je.

Uklanjanje naloga je deo napora Grupe za analizu pretnji Gugla u cilju borbe protiv "koordinisanog uticaja" i dezinformacija na globalnom nivou.

Takođe, izveštaj je ukazao na slične kampanje iz Azerbejdžana, Irana, Turske, Izraela, Rumunije i Gane, koje su imale političke ciljeve, posebno u vezi sa geopolitičkim sukobima, uključujući izraelsko-palestinski rat.

Gugl je ranije saopštio da je u prvom kvartalu uklonio više od 23.000 naloga.

Te aktivnosti dolaze u trenutku kada Meta, matična kompanija Fejsbuka, objavila da je uklonila oko 10 miliona profila zbog lažnog predstavljanja velikih proizvođača sadržaja tokom prve polovine godine, u okviru borbe protiv "neželjenog sadržaja".

Portparol Jutjuba rekao je da su "nalazi iz najnovijeg ažuriranja u skladu sa očekivanjima", potvrđujući da kompanija nastavlja da se bori protiv manipulacija informacijama na svojoj platformi.

(Ubezanje.rs/Tanjug)