• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Srpski gejmeri proizveli 30 igara i zaradili 175 miliona evra: Od 2017. godine sve brojke rastu, sem jedne

Vreme čitanja: oko 2 min.

Industrija beleži i jedan neverovatan skok, od čak 98 odsto, a iz SGA imaju objašnjenje

  • 0
PlayStation 5 konzola Sony gejming Foto: Rokas Tenys / Shutterstock.com
  • Prihod u 2022. godini porastao za 17 odsto

  • Broj zaposlenih porastao 98 odsto

  • U periodu korone industrija zabeležila nerealan pik

Gejming industrija u Srbiji objavila je 30 igara u prošloj godini. Na predstavljanju godišnjeg izveštaja za 2023. u prostorijama Privredne komore Srbije istakli su da je u istom periodu zabeležen prihod od 175 miliona evra.

Kako je rečeno, zabeležen je rast prihoda od 17 odsto u odnosu na 2022. godinu. Prema izveštaju, uvećani su ujedno i broj kompanija, kao i broj zaposlenih. Jedina promenljiva je broj objavljenih igara po godini.

Ove godine objavljeno je manje igara nego svih prethodnih od 2017. To je, objašnjava izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara (SGA) Kristina Janković Obućina, zato što se postupak usložnio. Veći broj zaposlenih angažovan je na izradi igara na duže rokove, a sve to prati i veći budžet.

Menadžer u PwC Srbija Miloš Erić istakao je da je gejming industrija u Srbiji vrlo jaka izvozna grana, te da gotovo sve što se napravi ide u izvoz: najviše u SAD, potom u Veliku Britaniju, dalje Nemačku; te da se radi na otvaranju ka tržištima na istoku - japanskom i kineskom.

Dodaje i da se vrlo malo uvozi, te da je zabeležen rast cele gejming industrije u zemlji, iako postoje istaknuti proizvodi i velike kompanije.

Gejming industrija, SGA Predstavljanje godišnjeg SGA izveštaja / Foto: Telegraf

Predstavnici industrije su istakli i podatak da je period rada vezan za epidemiju korona virusa vrlo specifičan.

"Gejming industrija je strahovito rasla jer nije imala alternativu. Onda su postavljeni neki rekordi i nerealna očekivanja. Sada kada smo se vratili u normalu, potrebno je da se taj nerealni pik sada vrati u neki sandardni okvir. Pogrešno je upoređivati ove godine sa godinama korone, one će uvek biti lošije. Za gejming je to bila vrhunska godina. Realnije je gledati prethodne godine i videti gde smo tu. Ako se taj trend prati, ovo je i dalje trend rasta", rekao je direktor Asocijacija industrije video igara Srbije Mihajlo Jovanović-Džaril uz napomenu da je uticaj epidemije bio dramatičan i da se gejming pretvorio u jedini izvor zabave.

"Gejming industrija privlači kadrove koji nisu samo programeri, tu je skup profesionalaca iz kreativne industrije, psihologa, svega što čini jednu industriju toliko moćnom da je važnija od celog Holivuda i Bolivuda zajedno. To se neće promeniti, može samo da raste", ocenio je direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Mihailo Vesović.

Na događaju je rečeno i da je planirano otvaranje 475 novih pozicija, uz napomenu da trećinu zaposlenih čine žene, kao i da one zauzimaju polovinu rukovodećih pozicija.

Takođe je rečeno da je najznačajnija promena u odnosu na 2022. godinu rast zaposlenih ― od čak 98 odsto, sa oko 4.300 gejming profesionalaca u Srbiji.

Ovaj rast može da se objasni velikim brojem gejming profesionalaca i njihovih porodica koje su se preselile u Srbiju iz Rusije, Ukrajine i Belorusije.

(Ubrzanje.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari