• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Volvo izdao prvi pasoš na svetu za baterije za električna vozila

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prema uredbi EU ovi pasoši će biti obavezni do 2027. godine

  • 0
Volvo Foto: Shutterstock/pio3
  • Pasoš beleži poreklo sirovina od kojih je baterija napravljena

  • Materijali se prate u celom lancu snabdevanja

  • Ostali proizvođači žure da izdaju iste pasoše što pre 

Kompanija Volvo Kars lansira prvi pasoš za baterije za električna vozila (EV) koji beleži poreklo sirovina, komponenti, recikliranog sadržaja i karbon otiska za svoj vodeći SUV EKS90, koji treba da počne proizvodnju.

Pasoš je razvio Volvo, koji je u vlasništvu kineske kompanije Geeli, u partnerstvu sa britanskim startapom Sirkulor (Circulor), koji koristi blokčejn tehnologiju za mapiranje lanaca snabdevanja za kompanije, a za razvoj mu je trebalo više od pet godina.

Pasoši za baterije biće obavezni za električna vozila koja se prodaju u Evropskoj uniji od februara 2027. godine.

Šef Volvoovog odeljenja za globalnu održivost Vanesa Butani rekla je da uvođenje pasoša skoro tri godine pre nego što propisi stupe na snagu ima za cilj da bude transparentan sa kupcima automobila, jer proizvođač cilja da proizvodi samo potpuno električne automobile do 2030.

"Za nas je zaista važno da budemo pioniri i lideri", rekla je Butani.

SUV EKS90 sa pasošem za baterije uskoro bi trebalo da počne proizvodnju u Volvovoj fabrici u Čarlstonu u Južnoj Karolini, a kupcima u Evropi i Severnoj Americi biće isporučen od druge polovine godine.

Vlasnici Volvoa mogu pristupiti pojednostavljenoj verziji pasoša koristeći QR koda na unutrašnjoj strani vozačevih vrata.

Butani je rekla da će pasoš postepeno biti uveden na sva Volvo električna vozila. Potpuna verzija pasoša će biti prosleđena regulatorima.

Takođe će uključivati ažurirane informacije o zdravstvenom stanju EV baterije - od vitalnog značaja za procenu korišćenih vrednosti EV - tokom 15 godina i da će Volvo koštati oko 10 dolara po automobilu, rekao je Rojtersu izvršni direktor Sirkulor-a Daglas Džonson-Poensgen.

Sirkulorov sistem prati materijale baterija od rudnika do pojedinačnih automobila, povezujući proizvodne sisteme dobavljača kako bi pratio materijale u celom lancu snabdevanja takođe proveravajući mesečne račune dobavljača za energiju - koliko njihove energije dolazi iz obnovljivih izvora kako bi se izračunao ukupan karbonski otisak.

Ako Volvo dovede dobavljača, Sirkulor će morati da ga izvrši reviziju kako bi informacije bile aktuelne, rekao je Džonson-Poensgen.

Pasoš takođe zahteva promene u načinu na koji Volvo prati delove kroz svoj proizvodni proces da bi razumeo poreklo svakog dela u svakom vozilu, prenosi Rojters.

"Proizvodnja automobila nikada nije bila vezana za to koji kamen ulazi u koju komponentu i koji se povezuje sa kojim automobilom. Trebalo je dosta vremena da se to shvati", rekao je Džonson-Poensgen.

Iako u Sjedinjenim Državama ne postoji takav uslov, proizvođači automobila tamo pokazuju interesovanje jer će možda morati da dokažu da se kvalifikuju za subvencije za električna vozila prema američkom Zakonu o smanjenju inflacije, istakao je Džonson-Poensgen.

Volvo je investirao u Sirkulor, kao i Jaguar Land Rover i BHP.

Džonson-Poensgen je rekao da su proizvođači automobila u žurbi da naprave pasoše za baterije, i da čak i ako počnu sada, mnogima će možda biti teško da ispune rok  Evropske unije ​.

(Ubrzanje.rs)

Video: Na koji će se način veštačka inteligencija razvijati u Srbiji u naredne tri godine?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari