Vreme čitanja: oko 2 min.
Spotifaj pokreće novu premijum uslugu, pretplata raste: Rivali odmah odgovorili svojom ponudom
Vreme čitanja: oko 2 min.
Iz kompanije nude tri pogodnosti u okviru "Music pro" usluge

-
Spotifaj želi da se takmiči sa Jutjubom, TikTokom i drugim servisima dodavanjem više muzičkih spotova na platformu
-
Žele da uključe dva izvođača u pretplatu
-
Ugovori sa dve izdavačke kuće najavljeni, treći na čekanju
Spotifaj (Spotify) će naplaćivati 18 dolara mesečno za novu uslugu i lansiraće je kasnije ove godine, nakon sklapanja novih licencnih ugovora sa Universal Musicom i Warner Musicom, kako bi pesme izvođača poput Kendrika Lamara i Tejlor Svift bile uključene u pretplatu.
Spotifaj još nije najavio novi ugovor sa Sony Music, trećom velikom izdavačkom kućom, koja je dom izvođača poput Bijonse. Nova pretplata možda neće biti dostupna do jeseni, rekla je osoba upoznata s pregovorima.
Pretplata, nazvana "Music Pro", ponudiće tri glavne pogodnosti koje bi mogle privući korisnike: audio višeg kvaliteta, rani pristup ulaznicama za koncerte i poboljšane funkcije, poput opcije "DJ" za strimovanje.
Opcija prodaje ulaznica deo je nastojanja muzičke industrije da iskoristi "superfanove" – slušaoce koji redovno kupuju proizvode svojih omiljenih izvođača i posećuju njihove koncerte.
Spotifajevi glavni konkurenti, Epl Mjuzik (Apple Music) i Amazon Music, već nude kvalitetniji zvuk "bez gubitaka" kao deo svojih osnovnih paketa za plaćeni muzički striming. Spotifaj je najavio svoj hi-def audio još 2021. godine, ali je njegovo lansiranje više puta odlagano.
Spotifaj je trenutno u snažnom poslovnom usponu, nakon što je nedavno prijavio svoju prvu punu godinu profitabilnosti, zahvaljujući smanjenju troškova i otpuštanju hiljada zaposlenih. Akcije kompanije su se gotovo utrostručile u prethodnoj godini, dok su investitori pozdravljali pozitivne rezultate.
Sa tržišnom vrednošću od 130 milijardi dolara, Vol Strit procenjuje da je Spotifaj vredniji od sve tri velike diskografske kuće zajedno. Izdavačke kuće su u najnovijim pregovorima nastojale da iz Spotifaja izvuku više prihoda.
Izvršni direktor Danijel Ek ranije ovog meseca nagovestio je planove za novu pretplatničku opciju tokom razgovora o zaradi.
"Verujem da je sledeća faza muzičke industrije ona u kojoj ćemo iskustvo Spotifaj prilagoditi svim tim različitim podgrupama korisnika", rekao je. "Na neki način prelazimo sa jednog univerzalnog pristupa na mnogo specijalizovaniji nivo, jer baza korisnika raste u stotine miliona."
Kao deo dogovora postignutih sa Universalom i Warnerom, Spotifaj će takođe dodati više profesionalnih muzičkih spotova na svoju platformu, nastojeći da se takmiči sa Jutjubom, TikTokom i drugim servisima.
Analitičari Deutsche Bank predviđaju da bi ovaj "super premium" nivo mogao biti sledeći korak u rastu prihoda Spotifaja.
(Ubrzanje.rs/Seebiz.eu)
Video: "Ako ne vodimo računa, ovakav scenario može da se desi čak i brže": O mračnom predviđanju Nobelovca
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.