Vreme čitanja: oko 2 min.
Gugl počinje se s praćenjem svih uređaja koje koristite: Ovo je primer podataka kojima će moći da manipuliše
Vreme čitanja: oko 2 min.
Odustali od korišćenja kolačića za praćenje, prešli na metodu koja je još osporavanija u javnosti

-
Fingerprinting je metoda putem koje se prikupljaju informacije o uređajima korisnika, a pregledač ih zatim kombinuje kako bi se stvorio profil korisnika
-
Od 16. februara Guglov fingerprinting širi na sve uređaje – računare, telefone, tablete, pametne televizore, pa čak i gejming konzole
-
Mnogi stručnjaci nazvali su ovaj Guglov potez "neodgovornom promenom"
Tokom protekle godine, prilično veliku prašinu podigla je Guglova (Google) odluka o korišćenju kolačića za praćenje. Guglovo poslovanje je generalno pod brojnim kritikama zbog primene različitih metoda prikupljanja korisničkih podataka, a kolačići za praćenje bili su tačka na kojoj su mnogi korisnici prelomili i izrazili negodovanje. Gugl je pod pritiskom odustao od kolačića za praćenje i definitivno ih ukida, ali uvodi nešto još gore – počinje sa praćenjem svih uređaja koje koristite, piše PcChip.
Korak napred, dva unazad
Korisnici Gugl Hroma (Google Chrome) definitivno su pozdravili vest da Gugl uklanja kolačiće za praćenje. Tako će dobiti iskustvo slično onome na Eplovim uređajima, gde mogu da biraju između opcije kojom se dozvoljava praćenje i one u kojoj se praćenje zabranjuje.
Ovo zvuči zaista odlično i konačno se o ovako važnoj stvari korisnici nešto pitaju na Hromu, ali u isto vreme smo doživeli hladan tuš kada smo videli Guglove najave u kom smeru sada ide, prenosi Poslovni.hr.
Povratak na fingerprinting
Za one koji nisu upoznati s ovim terminom, fingerprinting je metoda putem koje se prikupljaju informacije o uređajima korisnika, a pregledač ih zatim kombinuje kako bi se stvorio profil korisnika. Konkretna namena prikupljanja informacija nije nužno vezana za plasiranje reklama korisnicima, ali se može koristiti za kreiranje ciljanih oglasa na osnovu korisničkih podataka.
Ovo je ključna stvar za novu Guglovu politiku, jer se od 16. februara Guglov fingerprinting širi na sve vaše uređaje – računare, telefone, tablete, pametne televizore, pa čak i gejming konzole. Drugim rečima, širi se na sve moguće uređaje koji Guglu mogu dati podatke o vašim aktivnostima.
Kakvi se podaci ovde kombinuju?
Navešćemo primer s kakvim će podacima Gugl manipulisati.
Veličina ekrana koji određena osoba koristi na svom uređaju i podešavanja jezika možda ne deluju kao bitni podaci, ali kada se kombinuju sa vremenskom zonom i IP adresom, dobijamo solidan paket informacija koji može otkriti mnogo više o korisniku i web uslugama koje koristi.
Ovo je klasičan primer fingerprintinga koji je Gugl do sada smatrao nepoželjnom metodom prikupljanja podataka, ali vremena se menjaju i sada postaje sasvim legitimna i dozvoljena praksa, kojom se dobijaju podaci o svim korisničkim uređajima.
Možemo samo zaključiti da su Guglu i generalno marketinškoj industriji vaši podaci i dalje neophodni i da se to verovatno više neće promeniti.
Mnogi stručnjaci nazvali su ovaj Guglov potez "neodgovornom promenom" i očigledno je samo došlo do zamene metode prikupljanja podataka nakon što je priča sa kolačićima sada regulisana.
(Ubrzanje.rs/Poslovni.hr)
Video: "Ako ne vodimo računa, ovakav scenario može da se desi čak i brže": O mračnom predviđanju Nobelovca
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.