• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Najjači konkurent Tesle? Električni pikap nema radio, prozori se otvaraju ručno, ali na jedom nisu štedeli

Vreme čitanja: oko 3 min.

  • 0
Slate Truck Foto: Slate
  • Pored toga što su mu opcije jednostavne i oldskul, ovaj model električnog vozila pravi se u samo jednoj boji

  • Među investitorima koji su uložili u ovaj projekat ističe se osnivač Amazona Džef Bezos

  • Uz osnovne opcije i povoljnu cenu, otvorene su brojne mogućnosti nadogradnje, što je ocenjeno kao interesantan pristup

Ljudi su tražili, mi smo napravili — tako su iz kompanije Slate Auto najavili svoj prvi električni automobil za koji kažu da je radikalno jednostavan i radikalno pristupačan. Njihov pikap predstavlja potpuni kontrast savremenim modernim električnim automobilima, zbog čega su ga na portalu TechCrunch nazvali "anti-Teslom".

Pristup kompanije Slate Auto prilično je jednostavan — korisnicima žele da ponude električni pikap sa osnovnim opcijama i izuzetno povoljnom cenom, ali i brojnim mogućnostima nadogradnje. Naravno, svaka nadogradnja i nova opcija dodatno se plaća.

Za one kojima je osnovni model dovoljan, dobra vest je da će morati da plate samo 28.000 dolara, odnosno cena može pasti i na oko 20.000 dolara nakon subvencija na američkom tržištu. Osim cenom, ovaj američki startap zanimljiv je i po investitorima koji su uložili u njega — jedan od njih je i Džef Bezos, osnivač Amazona i jedan od najbogatijih ljudi na svetu, čije se bogatstvo procenjuje na više od 200 milijardi dolara.

Prazna tabla

Filozofija na kojoj je zasnovana strategija i vizija ove kompanije ogleda se i u njenom imenu. Naime, ta vizija je fokusirana na "praznu tablu" (blank slate), odnosno na vozilo sa samo osnovnim mogućnostima i funkcijama koje se kasnije mogu nadograđivati u skladu sa željama i potrebama korisnika, odnosno vozača. Reč je o zanimljivom pristupu jer kupci neće morati da plaćaju za opcije koje im nisu potrebne ili su spremni da ih žrtvuju radi niže cene. Pristup takvoj platformi koja se može prilagoditi potrebama vozača prilično je interesantan, ali ostaje da se vidi koliko će zaista biti privlačan i kakva će biti potražnja.

Od osnovnog modela ne treba očekivati previše — to je električni pikap u kojem ima mesta samo za dve osobe, sa jednim zadnjim motorom snage 201 KS i dve baterijske opcije — 52,7 kWh sa dometom od 240 km i 84,3 kWh sa dometom od nešto više od 380 km. Podržava brzo punjenje snagom od 120 kW, a potrebno mu je oko pola sata da se baterija napuni sa 20 na 80 odsto. Solidno, piše Zimo pozivajući se na TechCrunc.

Slate Truck Foto: Slate

Sa zadnje strane nalazi se otvoreni prtljažnik dužine oko 1,5 metara, ali zahvaljujući mogućnosti personalizacije, ovaj pikap može postati SUV za pet osoba ili džip sa otvorenim krovom u stilu Jeepa Wranglera.

Na jednoj stvari ipak nisu štedeli

Slična je situacija i sa unutrašnjošću i tehnologijom — u osnovnom modelu nalazi se samo osnovna kontrolna tabla sa malim digitalnim ekranom koji prikazuje osnovne podatke o vožnji i vozilu. Dakle, nema radija, zvučnika ili infotainment ekrana. Čak ni prozori ne mogu da se otvaraju i zatvaraju pritiskom na dugme, već isključivo ručno. Totalni old school.

Za one koji žele ove standardne opcije postoji rešenje — u automobilu se nalazi držač za mobilni telefon koji vaš smartphone pretvara u infotainment ekran, a ako želite muziku, dostupan je opciono bluetooth zvučnik. Slično je i sa bojom — automobil se proizvodi samo u sivoj boji, ali zahvaljujući folijama koje se brzo postavljaju, kupci mogu odabrati boju po želji.

Važno je naglasiti da, uprkos minimalističkom pristupu i uštedama, Slate Auto nije štedela na sigurnosnim opcijama. Između ostalog, vozilo dolazi sa elektronskom kontrolom stabilnosti, automatskim kočenjem u nuždi, vazdušnim jastucima, kontrolom proklizavanja itd.

Slate ima ambiciozan plan proizvodnje oko 150.000 automobila godišnje, a na prve isporuke njihovog pikapa svi zainteresovani moraće da sačekaju kraj 2026. godine.

(Ubrzanje.rs/TechCrunch)

Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari