Vreme čitanja: oko 2 min.
Startap razvija tehnologiju koja je svetu danas neophodna: "Sledeća faza je da prepozna sreću i tugu"
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Startap kompanija FarX iz Malverna razvila tehnologiju za bezbednije prijavljivanje na sajtove
- Tehnologija kombinuje prepoznavanje glasa i lica sa veštačkom inteligencijom
- Algoritam uči o emocionalnom stanju korisnika za poboljšanje korisničkih usluga
Startap kompanija iz Malverna, gradića u Engleskoj, blizu granice sa Velsom, odlučila je da se suprotstavi hakerima i kradljivcima identiteta, nakon što je razvila tehnologiju osmišljenu da učini prijavljivanje na sajtove bezbednijim.
Kompanija FarX, sa sedištem u naučnom parku u tom gradu, spojila je prepoznavanje glasa i lica sa veštačkom inteligencijom kako bi obezbedila dodatnu zaštitu korisnicima koji pristupaju osetljivim informacijama, a tehnologiju sada koristi i bankarska industrija.
Iz firme navode da što više ljudi koristi ovu tehnologiju, to AI više uči o njima, što mu pomaže da razlikuje stvarnu osobu od onoga ko pokušava da je imitira.
Kompanija, osnovana tokom pandemije kovida, već je dobila patente u Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama.
"U suštini, kreirali smo klasu AI algoritama koji uče o svakom pojedincu. Što vas više 'vidi' i 'čuje', to vas bolje prepoznaje. Što vas bolje prepoznaje, to je uspešniji u otkrivanju trenutka kada zapravo niste vi – već falsifikator ili deepfake koji pokušava da probije sistem", rekao je osnivač i direktor Klajv Samerfild, koji ima trideset godina iskustva u razvoju tehnologije za prepoznavanje govora.
"Veseli ili frustrirani"
On je rekao da je ključni deo plana bio da se "prepoznavanje glasa i lica spoji u jedinstveni algoritam", čime se nudi "mnogo bogatiji način" verifikacije korisnika.
Samerfild je dodao da sledeća faza razvoja algoritma podrazumeva učenje o emocionalnom stanju korisnika.
"Svi mi učimo kada su ljudi srećni, tužni, frustrirani ili ljuti – tako učimo kao ljudi", rekao je. "Sledeća faza našeg algoritma jeste da sistem nauči da prepoznaje sreću i tugu. To postaje izuzetno važno kada počnemo da ugrađujemo ove tehnologije u sisteme kao što su automatizovane korisničke službe. Dakle, sledeća generacija četbotova moći će da prepozna vaš glas i lice i da utvrdi da li ste zaista zadovoljan korisnik – ili ste frustrirani korisnik."
(Ubrzanje.rs/BBC)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.