• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Fast fud lanac usvaja novu tehnologiju: Evo šta će u ovom restoranu raditi ljudi, a šta veštačka inteligencija

Vreme čitanja: oko 2 min.

Čuveni fast fud se pohvalio svojim AI trenerom

  • 0
lanac brze hrane, taco bell Foto: shutterstock
  • Neki od prisutnih su osećali uznemirenost nakon video snimka kojim je kompanija predstavila koriščenje i korist od veštačke inteligencije

  • Lanac ima oko 61.000 restorana u svetu

  • U proces digitalne transformacije ušli su i drugi lanci brze hrane poput Mekdonaldsa

"Takos sa velikom porcijom AI, molim."

To je ono što je lanac Taco Bell kompanije Yum Brands' ove nedelje servirao Vol Stritu, najnoviji pokušaj velikog lanca brze hrane da promoviše novu tehnologiju koja štedi radnu snagu.

Rukovodioci kompanija predstavili su svoje alate na bazi veštačke inteligencije za menadžere restorana, otkrivši u utorak na događaju za investitore u Bruklinu da su investirali milijardu dolara u digitalnu tehnnologiju.

Da bi prikazao planirano korišćenje AI tehnologije, glavni operativni direktor Jason Kidd je pokazao analitičarima sa Volstrita video skeč sa menadžerom restorana koji razgovara sa AI asistentom, kojeg nazivaju AI trenerom.

"Primetio sam da Bred nije došao u svoju smenu, a vi idete u svoju poslednju smenu za noć", kaže glumac koji igra pomoćnika veštačke inteligencije, obraćajući se menadžeru Taco Bell-a.

"Možda je bolestan. Ne brinite ako jeste. Mogu da prođem kroz porudžbine iz vožnje", kaže lik AI menadžeru.

Oko 500 lokacija Taco Bell u SAD ima AI glasovnu tehnologiju za primanje narudžbina za vožnju, prema slajdu koji su rukovodioci pokazali nakon skeča. To je povećanje od 100 takvih lokacija u odnosu na jul prošle godine.

Iz kompanije poručuju da ne nameravaju da "unajme" veštačku inteligenciju kako bi umanjili troškove rada, već da bi oslobodili zaposlene da obave ostale zadatke.

Dug put koji treba preći

Kompanije koje se bave fast fudom transformišu svoje biznis modele koji opstaju od četrdesetih godina 20. veka. U poslednjoj deceniji došlo je do povećanja broja kioska, digitalnih menija, aplikacija koje rade uz pomoć veštačke inteligencije i programa lojalnosti.

"Skoro 25.000 od ukupno 61.000 naših restorana u svetu koriste neki od proizvoda na bazi veštačke inteligencije", rekli su iz kompanije još prošlog meseca.

AI trener u skeču je predložio da menadžer proširi radno vreme svog restorana, navodeći porast kasnonoćne prodaje. On je ponudio da pomogne menadžeru da izračuna zalihe.

"Odlično, to je prava ušteda vremena", kaže menadžer u skeču.

Portparol kompanije nije odmah reagovao na zahtev za komentar o tome da li veštačka inteligencija prikazuje trenutno stanje ili samo želje kompanije.

Objavili su i očekivani porast prihoda od osam posto.

Analitičari ocenjuju da bi kompanija jednog dana mogla prodati softver "izvan svog ekosistema", rekli su. Neki od njih su ocenili da je skeč bio blago uznemirujuć.

(Ubrzanje.rs/Rojters)

Video: "Ako ne vodimo računa, ovakav scenario može da se desi čak i brže": O mračnom predviđanju Nobelovca

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari