• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kako verovati glasu sopstvenog deteta? Nova prevara na internetu, sve su uverljivije

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
žena sa telefonom Foto: Shutterstock
  • Meta prevaranata nisu samo roditelji, iako su oni često najranjiviji

  • Mogu ciljati i najbolje prijatelje

  • Postali izuzetno vešti u manipulaciji ljudima, njihove priče deluju vrlo uverljivo

Prevaranti koriste razne trikove kako bi prevarili ljude i ukrali im novac ili podatke. Na primer, šalju lažne poruke o neuspešnoj isporuci poštanskih paketa ili poruke u kojima deca roditeljima javljaju da im je telefon pokvaren, pa im šalju novi broj i račun na koji da im uplate novac.

S obzirom na to da se već mesecima upozorava na ovakve lažne poruke, roditeljima je uglavnom odmah jasno da je reč o prevarantima koji koriste već dobro poznatu i istrošenu strategiju, iako i dalje ima ljudi koji mogu da nasednu na takve poruke.

Međutim, prevaranti su ovaj vid prevare sada podigli na još viši i mnogo ozbiljniji nivo, čineći je znatno uverljivijom. U novoj prevari, na koju upozoravaju stručnjaci za bezbednost, koriste se veštačkom inteligencijom za imitiranje dečjih glasova.

Kako je za Daily Mail objasnio Džejk Mur iz kompanije za sajber bezbednost ESET, prevaranti koriste poseban softver za kloniranje glasova. Prvo na internetu pronađu snimke osoba čije glasove žele da kloniraju, ubace ih u softver, a zatim snime glasovne poruke koje zvuče veoma uverljivo i pošalju ih roditeljima čije su glasove klonirali.

Sve bolji u manipulaciji

Mur upozorava da meta prevaranata nisu samo roditelji, iako su oni često najranjiviji jer su, naravno, izuzetno osetljivi kada je reč o njihovoj deci. Prevaranti mogu ciljati i najbolje prijatelje ili decu za koju se čini da im roditelji šalju poruke. Jedan od razloga zašto su ovakve prevare ponekad uspešne jeste to što prevaranti na društvenim mrežama prate svoje žrtve, njihove objave, navike i ponašanje, kako bi cela konverzacija izgledala što uverljivije.

Kada zadobiju poverenje osobe s druge strane telefona i ona zaista pomisli da komunicira sa svojim detetom, roditeljem ili prijateljem, prevaranti počinju s pričom da im hitno treba novac koji treba prebaciti na neki drugi, ne njihov račun. Problem je, objašnjava Mur, u tome što su prevaranti postali izuzetno vešti u manipulaciji ljudima i njihove priče kojima pokušavaju da izvuku novac deluju vrlo uverljivo.

Takođe, na primeru korišćenja veštačke inteligencije jasno je da maksimalno iskorišćavaju dostupnu tehnologiju u svojim prevarama.

Iako su mnogi već upoznati s lažnim SMS-ovima o izgubljenim telefonima i ne nasedaju na njih, šta se dešava kada prevaranti koriste glas deteta? Čini se da roditelji više ne mogu verovati ni glasu sopstvenog deteta (ili prijatelja, rođaka i slično).

Ono što uvek treba učiniti nakon takvih poruka jeste da odmah kontaktirate dete na njegov pravi broj i razgovarate s njim, ili, ako nije dostupno, napišete mu poruku i tražite da vam odgovori kako biste znali da je sve u redu.

(Ubrzanje.rs/Zimo)

Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari