• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Gugl najavio novu opciju zasnovanu na veštačkoj inteligenciji, evo kako funkcioniše: Ima jedna začkoljica

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
Google Pretraga Foto: BINK0NTAN / Shutterstock.com

Sumirano

  • Korisnici koriste AI četbotove za brze odgovore, smanjujući potrebu za pretragom veb-stranica
  • Gugl je uveo AI rešenja, uključujući Gemini četbot i AI Overviews u pretraživaču
  • Nova opcija Web Guide grupiše rezultate pretrage u kategorije za lakše pronalaženje informacija

Veštačka inteligencija radikalno je promenila način na koji korisnici pretražuju internet. Ta promena pokazala se kao prilično korisna za same korisnike, ali je izazvala frustraciju kod izdavača i vlasnika sajtova, kojima je značajno opao broj pregleda i poseta. Naime, umesto da odgovore na svoja pitanja traže na veb-stranicama, korisnici danas jednostavno postave pitanje nekom AI četbotu i odmah dobiju brz i direktan odgovor.

Najpopularniji takav četbot je, naravno, ChatGPT, a budući da je Guglov glavni proizvod upravo pretraživač, ova kompanija je morala da reaguje i predstavi svoja AI rešenja. Pored četbota Gemini (Džeminaj), Gugl je započeo testiranje AI režima pretrage, a ovu tehnologiju je implementirao i u klasično pretraživanje kroz opciju AI Overviews.

Reč je o kratkom odgovoru na postavljeno pitanje koji se prikazuje pri vrhu rezultata pretrage, a pokazalo se da je takav odgovor mnogima i više nego dovoljan. Prema jednom nedavnom istraživanju, kod pretraga koje sadrže AI sažetak, znatno je manja verovatnoća da će korisnici kliknuti na linkove ispod sažetka, koji vode ka stranicama sa dodatnim informacijama.

Prošle nedelje Gugl je najavio još jednu novu opciju u svom pretraživaču koja je takođe zasnovana na veštačkoj inteligenciji. Radi se o za sada eksperimentalnoj funkciji nazvanoj Web Guide, koja koristi tehnologiju Džeminaja i ima za cilj da korisnicima olakša pretragu, odnosno da im omogući lakše pronalaženje relevantnih rezultata.

Nije dostupna svima

Na Gugl blogu objašnjeno je kako ovaj alat funkcioniše, koristeći primer upita "kako samostalno putovati po Japanu". Web Guide neće prikazivati rezultate jedan ispod drugog, kao do sada, već će ih grupisati u različite kategorije, kako bi korisnici lakše pronašli ono što ih tačno zanima. Tako su, na primer, prikazane kategorije poput "sveobuhvatni vodič za solo putovanja po Japanu", zatim "lična iskustva i saveti solo putnika" i "preporuke za bezbednost i destinacije".

U zavisnosti od kategorije koja vas interesuje, moguće je prikazati više rezultata pretrage vezanih za tu konkretnu temu. Takođe, čini se da će se i na vrhu tih kategorija pojavljivati AI sažeci, koji bi trebalo da dodatno pomognu u pronalaženju relevantnih informacija, piše Zimo, pozivajući se na Engadget.

Ova opcija je za sada dostupna samo korisnicima Search Lab-a koji žele među prvima da isprobaju Guglove eksperimentalne funkcije, ali kako AI sve više postaje deo pretraživanja, očekuje se da će vremenom postati dostupna i svim korisnicima.

(Ubrzanje.rs/Zimo)

Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari