Vreme čitanja: oko 2 min.
Preuzimanja Sore u prvoj nedelji skoro dostigla ChatGPT: Brojke ozbiljne, kao i prve kritike javnosti
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Sora zabeležila 627.000 preuzimanja na iOS-u u prvoj nedelji
- Sora stigla na prvo mesto u američkoj App Store prodavnici do 3. oktobra
- Aplikacija omogućava pravljenje realističnih "dipfejk" snimaka
Nakon što je OpenAI-jeva aplikacija za generisanje video-snimaka Sora dospela na prvo mesto u američkoj App Store prodavnici, sada je, tehnički gledano, ostvarila bolju prvu nedelju od ChatGPT-ja na iOS-u, prema novim podacima koje je objavio provajder aplikacione analitike Appfigures. Procene pokazuju da je Sora zabeležila 627.000 preuzimanja na iOS-u u prvih sedam dana dostupnosti, u poređenju sa 606.000 preuzimanja koje je ChatGPT imao tokom svoje prve nedelje.
Ipak, ovo poređenje nije sasvim pravedno, jer je ChatGPT u prvoj nedelji bio dostupan samo u SAD, dok je Sora od samog početka dostupna u SAD i Kanadi. Iako je Kanada doprinela sa oko 45.000 instalacija, Appfigures navodi da bi, ako bi se računali samo američki podaci, Sorino lansiranje iznosilo oko 96% obima ChatGPT-jevog lansiranja.
Ovaj nivo interesovanja korisnika vredi istaći jer Sora još uvek funkcioniše po pozivnom sistemu, dok je ChatGPT u trenutku lansiranja bio javno dostupan. To Sorin uspeh čini još impresivnijim.

Tokom prvog dana, Sora je zabeležila 56.000 instalacija u kratkom roku, čime je aplikacija odmah dospela na treće mesto na listi najpopularnijih aplikacija u američkoj App Store prodavnici. Do petka, 3. oktobra, stigla je do prvog mesta. Taj nagli rast već je Sorin debi svrstao ispred drugih velikih lansiranja AI aplikacija, uključujući Klod (Claude) kompanije Antropik (Anthropic) i Kopajlot (Copilot) Majkrosofta, te je izjednačio sa lansiranjem Groka kompanije xAI.
Kratak pregled društvenih mreža pruža brojne primere koji potvrđuju podatke Appfiguresa. Sora video-snimci, koji koriste novi model Sora 2 i omogućavaju korisnicima da prave realistične "dipfejk" (deepfake) snimke, pojavljuju se svuda. Neki korisnici čak prave dipfejk preminulih osoba, pojava koja je navela Zeldi Vilijams, ćerku pokojnog glumca Robina Vilijamsa, da zamoli ljude da joj više ne šalju AI-generisane slike njenog oca.
Prema podacima Appfiguresa, aplikacija je beležila stabilan rast od samog lansiranja, 30. septembra 2025. Podaci pokazuju da je 1. oktobra 2025. zabeležen vrhunac sa 107.800 dnevnih preuzimanja na iOS-u. Nakon toga broj instalacija se kretao između 84.400 (6. oktobra) i 98.500 dnevno (4. oktobra).
Iako to nije tako visoko kao početkom nedelje, i dalje su u pitanju odlične brojke za aplikaciju kojoj još uvek nije omogućen pristup svim korisnicima.
(Ubrzanje.rs/TechCrunch)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.