• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Najjača kompanija sveta izašla sa najavom veka, probija granice mašte: Saradnja sa Ubrerom će dovesti do ovog

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
Jensen Huang, Nvidia Foto: Tanjug/AP

Sumirano

  • Uber i Nvidia planiraju lansiranje 100.000 autonomnih vozila za dve godine
  • Vozila će koristiti Envidijinu platformu Drive AGX Hyperion 10 za autonomiju četvrtog nivoa
  • Uber neće razvijati tehnologiju samostalno, već će koristiti partnere kao što su Stellantis, Mercedes-Benz i Lucid Motors

Za dve godine na američkim putevima trebalo bi da se pojave prvi robotaksiji koje razvijaju Uber i Envidija (Nvidia). Konačni plan ovih kompanija je itekako ambiciozan i uključuje čak 100.000 potpuno autonomnih vozila koja bi jednom trebalo da prevoze putnike slično kao i današnji taksiji, ali uz veliku razliku - u njima neće biti vozača.

Da je tako nešto već moguće vidimo na primeru Vejma (Waymo) Guglove (Google) kompanije čiji robotaksiji bez većih problema prevoze putnike na nekoliko američkih tržišta, a nedavno su najavili širenje na nova tržišta, uključujući i - London. Dok nakon godina testiranja, ali i uspešno pokrenutog servisa kompanija ima oko 2.000 robotaksija na putevima, pitanje je kako i kada Uber i Nvidia misle da izgrade čak 100.000 takvih vozila. Odgovora na to pitanje nema, jer iz ovih kompanija nisu pomenuli kada očekuju da bi se to moglo dogoditi.

Četvrti nivo autonomije

"Ovo će biti nova računarska platforma za nas i očekujemo da će biti itekako uspešna", komentarisao je izvršni direktor Nvidije i jedan od najmoćnijih ljudi tehnološke industrije Džensen Huang na Envidijinoj GTC AI konferenciji održanoj u Vašingtonu.

U autonomnim vozilima Uber će tako koristiti Envidijinu platformu Drive AGX Hyperion 10 za koju iz ove kompanije kažu da će automobile učiniti potpuno spremnim za autonomiju četvrtog nivoa. Iako u teoriji postoji pet stepeni autonomije, četvrti nivo omogućava potpunu autonomnu vožnju, bez vozača, a jedino ograničenje jeste da se vozila moraju kretati unapred određenim područjima. U petom nivou koji još nije dostignut, nema ni tog ograničenja o unapred određenim područjima na kojima se autonomni automobili mogu kretati.

Ako mislite da je brojka od 100.000 robotaksija puno, ona u suštini i nije tako velika kada znamo da je Ilon Mask još ranije najavio milione Tesla koji će autonomno voziti. I Tesla je počela sa testiranjem svog robotaksi servisa u Ostinu, ali se čini da će proći dosta vremena i da je potrebno još mnogo puno testiranja pre nego što se Teslini robotaksiji dokažu kao pouzdana vozila koja će sama i bez nadzora ljudi moći da dele puteve zajedno sa drugim automobilima.

Brojni partneri iz automobilske industrije

Što se Ubera tiče, ova kompanija neće poput Tesle i Wayma razvijati samu tehnologiju i graditi flotu robotaksija, već će samo služiti kao servis putem kojeg će moći da se naruči prevoz i pozove robotaksi. Za gradnju same flote, a reč je, dakle, o čak 100.000 vozila, biće zaduženi različiti partneri poput Stellantisa, Mercedes-Benza, Lucid Motorsa itd.

Kako kažu iz Envidije, oni su ovu arhitekturu napravili tako da svaka kompanija na svetu može da stvara sopstvene autonomne automobile i to neće biti ograničeno samo na robotaksije, već se tehnologija može iskoristiti i za komercijalna vozila, ali i privatne putničke automobile.

(Ubrzanje.rs/Zimo)

Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari