Vreme čitanja: oko 2 min.
Oštra kritika reklame zbog korišćenja AI: Pogledajte da li je "veštačka inteligencija ubila prazničnu radost"
Vreme čitanja: oko 2 min.
Sumirano
- Coca-Cola koristi generativnu veštačku inteligenciju za redizajn prazničnih reklama
- Uključeno oko 100 ljudi, zajedno sa pet AI specijalista
- Kampanja je jeftinija i brža za produkciju nego tradicionalne metode
Koka-Kola (Coca-Cola) ponovo koristi generativnu veštačku inteligenciju da bi redizajnirala svoje klasične praznične reklame sa karavanom Koka-Kole, i čineći to, "ubija deo praznične radosti koju drugi gaje prema brendu", piše njujorški The Verge.
Nakon što je prošle godine naišla na negativne reakcije zbog emitovanja tri praznične reklame generisane veštačkom inteligencijom, koje su prikazivale klizeće točkove i lica neprirodnog izgleda, kompanija je udvostručila ulog novom AI božićnom kampanjom koja vizuelno više para oči od prve.
Reklama "Praznici nam stižu" (Holidays Are Coming) pokušava da zaobiđe probleme u vezi sa generisanjem realističnih ljudi tako što umesto njih prikazuje postavu raznih stvorenja. Ne postoji dosledan stil, smenjuju se pokušaji realizma i crtanog izgleda sa izbuljenim očima, a polarni medvedi, panda i lenjivac kreću se neprirodno, poput ravnih slika koje su aljkavo animirane, a ne kao podešeni (rigged) 3D modeli u CG-u (kompjuterskoj grafici). U poređenju sa ubedljivim "deepfake" video snimcima koje generišu alati poput OpenAI Sore 2 ili Guglovog (Google) Vea 3, video snimci proizvedeni za ovu reklamu Koka-Kole deluju izuzetno zastarelo.
Jedino primetno poboljšanje, po mišljenju novinarke portala Jess Weatherbed, jeste to što se točkovi na legendarnim kamionima Koka-Kole ove godine zaista dosledno okreću, umesto da statično klize preko puteva prekrivenih snegom.
Wall Street Journal izveštava da se Koka-Kola udružila sa studijima Silverside i Secret Level na svojoj najnovijoj prazničnoj kampanji, a to su dva AI studija koja su prethodno radila na božićnim reklamama Koka-Kole za 2024. godinu.
Koka-Kola je odbila da komentariše cenu nove praznične kampanje, navodi Wall Street Journal, ali je saopštila da je oko 100 ljudi bilo uključeno u projekat, što je brojka uporediva sa starijim produkcijama kompanije bez veštačke inteligencije. To uključuje pet "AI specijalista" iz studija Silverside koji su doprineli unosom komandi (prompting) i usavršavanjem više od 70.000 AI video klipova.
Ovo se dešava u vreme kada se AI alati brzo poboljšavaju kako bi zamenili ručni rad koji obavljaju kreativni profesionalci, što izaziva zabrinutost za buduće mogućnosti zapošljavanja. Gugl je takođe predstavio svoju prvu reklamu u potpunosti generisanu veštačkom inteligencijom ove godine, navodeći da potrošači zapravo ne mare da li su reklame kreirane pomoću te tehnologije. A Koka-Kola čvrsto prihvata njenu upotrebu u oglašavanju, uprkos problemima u prethodnim kampanjama, uključujući reklamu iz aprila koja je izmislila lažnu knjigu autora Dž. G. Balarda.
Ti prošli gafovi su očigledno vredni rizika za Koka-Kolu, s obzirom na to da je glavni direktor marketinga kompanije, Manolo Arojo, rekao za Wall Street Journal da je njihova najnovija praznična kampanja bila jeftinija i brža za produkciju u poređenju sa tradicionalnom proizvodnjom.
"Pre, kada smo radili snimanje i sve standardne procese za projekat, počinjali bismo godinu dana unapred", rekao je Arojo za list. "Sada, to možete završiti za otprilike mesec dana".
(Ubrzanje.rs/The Verge)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.