• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Prepoznati slab signal u poslovnom svetu? Čadež i Kantalet o izazovima i prilikama u brzo menjajućoj ekonomiji

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

  • 0
Marko Čadež Foto: Tanjug/Nemanja Jovanović
  • Čadež je razgovarao sa profesorom Salvatoreom Kantalem o tome kako brze promene u ekonomiji utiču na poslovne strategije i finansijske odluke

  • Kantalet ističe važnost prepoznavanja slabih signala i "hiperpovezanosti" kako bi lideri prilagodili svoje strategije u izazovnim vremenima.

  • Fokus razgovora je na razumevanju šire slike poslovnog ekosistema i kako se krizne situacije mogu iskoristiti kao prilike za rast i profit

Kako se svet finansija prilagođava sve bržim promenama uslova poslovanja i novim zakonitostima? Na koji način izuzentni ekonomski lideri čitaju i najslabije signale poslovnog ekosistema i krizu pretvaraju u priliku za profit? Šta znači biti 'hiperpovezan', kakve nove sposobnosti i veštine mora da ima jedan budući menadžer i kako da ih razvija?

Ovo su neka od pitanja o kojima predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež u emisiji "Čadež talk" TV Euronews razgovara sa Salvatoreom Kantalem (Cantale), profesorom finansija na IMD u Lozani i ekspertskim konsultantom kompanija.

Čadež je naveo da je Kantaleta, profesora finansija na Internacionalnom institutu za razvoj menadžmenta (International Institute for Management Development - IMD) u Švajcarskoj, upoznao kao student MBI programa, ali da mu je prva pomisao bila:

"Dolazi profesor koji predaje finansije… O, Bože, biće dosadno…" Međutim, Kantaletov pristup je bio potpuno drugačiji – obuhvatio je strateško razmišljanje, donošenje odluka, sagledavanje svega što se zapravo krije iza svih suhoparnih teorija o finansijskim pokazateljima i povezao sa konceptom poslovnih modela i proizvoda", rekao je Čadež, ističući da je profesor finansija i ekspert i konsultant najvećim kompanijama i bankama, ne samo u oblasti finansijskih strategija nego i strategija kako da se nose s neizvesnošću, krizama i promenama.

Na pitanje koliko se danas koriste postulati i finansijska pravila o kojima su učile starije generacije, kao i kako prepoznati trenutak kada pravila izgube validnost i prestanu da važe, Kantalet je odgovorio da se pravila menjaju sve brže i brže, a ciklusi u ekonomiji i finansijama postaju sve kraći.

Kako je istakao, ranije je razmak između finansijskih kriza bio 15 godina, zatim sedam, a sada imamo i krize koje se dešavaju svake tri, pa čak i svake dve i po godine, a kada se dešavaju istovremeno, suočavamo se sa više kriznih situacija, sa poli-krizom.

"Kao neko ko je rođen na Siciliji, okruženoj morem, često razmišljam o metafori o dobrom mornaru. Ako u marini pitate ko je dobar mornar ili dobar ribar, reći će vam da je to onaj ko može da isplovi, zapazi vremenske prilike, oseti i proceni da nešto nije u redu i odluči da se vrati kući, bezbedan. Mislim da upravo to moramo da naučimo – ne samo kao finansijski stručnjaci, već i kao poslovni ljudi. Moramo biti sposobni da ‘osetimo vremenske prilike’, analiziramo ekonomsko okruženje i prepoznamo suptilne signale koji nam govore da je danas nešto drugačije, kako bismo se prilagodili i počeli ispočetka", istakao je Kantalet.

Čadež je ukazao na značaj sagledavanja šire slike, pa ukoliko pred sobom imamo finansijske izveštaje, ne posmatramo samo brojeve i podatke, već postavljamo pitanje šta je iza njih, šta se zapravo događa na tržištu i u realnom svetu…

"Uveren sam da je važno biti povezan sa svetom u kojem kompanije i ekonomija funkcionišu. Ključno je potpuno povezivanje sa celokupnim ekosistemom i sposobnost sagledavanja šire slike – ne samo kroz finansije, već i kroz celokupno poslovanje. Često posmatramo kompaniju izolovano, ali ona zapravo postoji unutar mnogo većeg i značajnijeg ekosistema. Zato je važno biti 'hiperpovezan', pratiti sve male promene i slabe signale, jer mogu biti ključni za razumevanje budućih trendova", poručio je Kantalet.

Prema njegovim rečima, upravo sposobnost da prepoznaju i slabe signale i shvate šta oni zaista znače, izdvaja izuzetne ekonomske i poslovne lidere.

Iz iskustva u radu sa startapima, Kantalet je izdvojio jedan od najinteresantnijih startap koji se bavi analizom ponašanja ljudi u kompanijama.

"Ne fokusiraju se na informacije iz finansijskih izveštaja ili saopštenja za javnost, već istražuju šta članovi izvršnog tima čitaju, s kim se sastaju, kada se sastaju. Korišćenjem veštačke inteligencije, prepoznavanja slika i drugih tehnologija, pokušavaju da razumeju na čemu ti ljudi rade – čak i pre nego što oni sami toga postanu svesni. To su upravo ti slabi signali koje pokušavamo da prepoznamo i dešifrujemo", objasnio je, dodajući da je ovde reč o skupu veština koje budući lideri moraju imati na svom radaru, na kojima mora da se radi, koje se uče i nadograđuju.

Emisiju pogledajte na linku: https://youtu.be/UxJXVWoAhkw?si=FK6VGm_LPf_gL4B7

(Ubrzanje.rs)

Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari