PKS pokrenula inicijativu za osnivanje Nacionalne franšizne asocijacije Srbije: Šta to znači za preduzetnike
Na prvom radnom sastanku okupili se nacionalnei i internacionalni brendovi prisutni na srpskom tržištu
- Franšizing je metod distribucije gde se prodaje pravo "nastupa na tržištu" pod prepoznatljivim imenom
- Odnedavno raste interesovanje za takvo poslovanje u Srbiji
- Ocenjuje se da je to sigurniji način ulaska u preduzetništvo
Privredna komora Srbije (PKS) pokrenula je inicijativu za osnivanje Nacionalne franšizne asocijacije imajući u vidu da je u protekle dve godine broj zainteresovanih privrednih subjekata za franšizing u Srbiji izuzetno porastao.
Tržište Srbije je u velikoj meri otvoreno za poslovanje pod okriljem franšizinga, jer sa potencijalom i diverzifikovanom tražnjom lokalnog stanovništva predstavlja jedno od najznačajnijih u regionu, saopštavaju iz PKS.
"Ovo je odličan momenat u Srbiji da se pokrene uvođenje nacionalnog plana ili strategije za razvoj franšiznog sektora. Ovde najviše mislim na alate i korake koji bi olakšali put do franšiznog poslovanja, a koji je mnogo sigurniji način ulaska u preduzetništvo", istakla je Marica Vidanović iz PKS, na prvom radnom sastanku učesnika franšiznog sektora Srbije posvećenom osnivanju nacionalne asocijacije.
Sastanak u PKS je okupio nacionalne i internacionalne brendove koji su prisutni na domaćem tržištu, a svojim uspešnim delovanjem doprinose promociji i utemeljenju razvoja franšiznog poslovanja u Srbiji. Na sastanku su dogovoreni koraci ka osnivanju Nacionalne franšizne asocijacije u Srbiji, što će, saglasni su učesnici sastanka, doprineti da Srbija bude prepoznata i u Evropskoj franšiznoj federaciji, kao i Svetskom veću franšiza.
Ono što karakteriše franšizno poslovanje jeste korišćenje profitno-proverenog poslovnog modela drugog poslovnog subjekta. To je metod distribucije, gde vlasnik proizvoda ili usluge (davalac franšize), daje mogućnost i prodaje pravo primaocu franšize da nastupa na tržištu pod njegovim prepoznatljivim imenom/brendom i da distribuira njegove proizvode ili usluge: koristi njegovo ime i znak, know-how metod i sistem poslovanja, prednosti kroz iskustvo na tržištu, dobija obuku i putokaze profitabilnosti.
(Ubrzanje.rs)