Platforma Iks razmatra vraćanje popularne aplikacije u život: Ugašena pre 8 godina, nije podnela konkurenciju

Vreme čitanja: oko 1 min.

Pali su prihodi od reklamiranja, pojačala se konkurencija Instagrama i TikToka, koji su su nudili slične opcije

Foto: Pixabay/MariusMB
  • Vine aplikacija je upamćena kao revolucionarna, koja je popularizovala sadržaj kratke video forme

  • Klipovi su trajali do 6 sekundi

  • Mask je nedavno nagovestio povratak Vine servisa

Vlasnik platforme X (bivši Twitter) Ilon Mask, razmatra vraćanje Vine aplikacije za video kratkog formata.

Maskov potez ima smisla, s obzirom na to da je video sadržaj i dalje dominantna forma onlajn konzumiranja sadržaja na tržištu kojim dominiraju Jutjub (YouTube), Instagram i Snepčet (Snapchat).

Vine, koji je lansiran 2013. godine, a kojeg je kasnije kupio Twitter, uneo je revoluciju u sadržaj kratke forme, omogućavajući korisnicima da kreiraju video klipove dužine šest sekundi. Format je ohrabrio korisnike da budu kreativni, a pri tome je držao pažnju korisnika i gladalaca.

Uprkos početnom uspehu, Vine je ugašen nakon osam godina zbog pada prihoda od reklamiranja i rastuće konkurencije drugih platformi, poput Instagrama, koje su nudile slične, ali prilagodljivije funkcije. Na kraju, TikTok je ostvario uspeh na konceptu koji je Vine koristio, postavši vodeća platforma u svetu kratkog video formata.

Mask je nedavno nagovestio povratak Vine servisa, ističući u nobjavi na Iksu "da njegov tim istražuje tu mogućnost".

Pre ovoga, u anketi iz 2022. godine publika je izrazila veliku podršku za potencijalno vraćanje Vine-a.

Ovo se poklapa sa Maskovom vizijom da Iks pretvori u all-in-one platformu za različite servise i usluge.

Ostaje da se vidi da li bi Vine uspeo da se razlikuje od drugih u današnjem veoma konkurentnom svetu servisa koji nude video kratkog formata. Povratak Vine-a bi mogao da se zasniva na nostalgiji, uz izgradnju niše koja će zauzeti određenu poziciju u ekosistemu video sadržaja.

(Ubrzanje.rs/B92)