Tri jednostavna koraka da unovčite svoj LinkedIn profil
-
LinkedIn ima više od 900 miliona korisnika
-
Sekcija "O meni" treba da zadrži pažnju onih koji kliknu
-
Značajna napomena je da LinkedIn ne kažnjava za spoljne linkove
Većina ljudi to ne shvata, ali LinkedIn nije samo mreža za traženje posla – to je platforma i jedan od najjednostavnijih načina da počnete da zarađujete novac onlajn. Sa više od 900 miliona korisnika, ogroman broj ljudi aktivno traži pomoć baš u onome što vi radite. Većina profesionalaca postavlja svoj profil kao da je u pitanju radna biografija (CV), umesto kao alat za privlačenje posla.
Ako ste frilenser, konsultant ili preduzetnik, ne treba vam ni "fensi" veb-sajt ni ogroman broj pratilaca da biste počeli da dobijate klijente.
Optimizujte LinkedIn profil da "prodaje" umesto vas
Potrebno je samo da optimizujete svoj LinkedIn profil, olakšate ljudima da vas kontaktiraju i zaista komunicirate sa svojom mrežom. Evo kako to da uradite u tri jednostavna koraka.
Kada neko otvori vaš LinkedIn profil, da li mu je odmah jasno čime se bavite i kako mu možete pomoći? Ili je to samo spisak prethodnih poslova? Ako želite klijente, saradnju ili napredak u karijeri, vaš profil mora da bude više od običnog CV-a. On treba da radi za vas i donosi vam prilike.
Sve počinje od naslova vašeg profila. To je prva stvar koju korisnici vide, pa nemojte samo navesti svoju radnu poziciju. Iskoristite taj prostor da istaknete svoju vrednost. Zamislite to kao svoju "jednolinijsku prodajnu poruku". Neka bude jednostavno, jasno i prepuno ključnih reči koje će pomoći pravoj publici da vas pronađe.
Naslov usmeren na rezultate, poput: "Pomažem malim agencijama da dobiju više klijenata" ili "Pomažem ljudima da poboljšaju svoje finansije", odmah stavlja do znanja čime se bavite. Želite da ljudi dođu na vaš profil i odmah razumeju šta nudite, piše Forbes.
Kada neko klikne na vaš profil, sekcija "O meni" treba da zadrži njihovu pažnju. Tu se poseta profilu pretvara u pravu priliku. Umesto da samo nabrajate iskustva, ispričajte svoju priču na način koji se povezuje sa vašom ciljnom publikom.
Počnite sa zanimljivim uvodom koji ih tera da nastave sa čitanjem. Zatim jasno objasnite kako tačno pomažete ljudima i zašto ste baš vi odlični u tome. Potkrepite to brojkama, konkretnim rezultatima ili izjavama zadovoljnih klijenata. Da li ste pomogli nekoj firmi da poveća prihod za 30%? Mentorisali više od 100 profesionalaca? Istaknite to.
Kada se ovo uradi kako treba, vaš profil neće samo izgledati profesionalno – privlačiće prave klijente i pozicionirati vas kao autoritet u vašoj oblasti.
Koristite sekciju "Izdvojeno" kao svoj "link u biografiji"
Želite da ljudima olakšate da stupe u kontakt sa vama ili sarađuju? Sekcija "Izdvojeno" (Featured) na LinkedIn-u je kao vaš ugrađeni "link u bio". To je izuzetno vredan prostor na profilu, ali ga mnogi ignorišu ili koriste pogrešno.
Ako imate LinkedIn Premium, možete dodati klikabilan link na svoj profil, tako da ljudi lako mogu da pogledaju vaš sajt ili zakažu poziv s vama. Ali čak i bez Premium naloga, ova sekcija je jedan od najboljih načina da posete profilu pretvorite u konkretan posao.
Umesto da se nadate da će ljudi proći kroz vaše objave i pronaći vaše ponude, postavite ih direktno i jasno tamo gde se ne mogu promašiti. Za razliku od običnih objava koje brzo "padnu" u feed-u, sadržaj u sekciji "Izdvojeno" ostaje uvek prikazan na vrhu vašeg profila.
A najbolja stvar? LinkedIn vas ne kažnjava kada stavite spoljne linkove, tako da slobodno možete da usmerite saobraćaj ka svom sajtu bez brige da će vam opasti vidljivost.
Iskoristite ovaj prostor da istaknete studije slučaja, izjave klijenata ili čak besplatne resurse poput vebinara ili e-knjiga. Umesto da samo pričate ljudima šta radite, pokažite im konkretne rezultate. Ovo je često efektivnije od klasičnih poziva na akciju, jer deluje prirodnije.
Direktan prodajni pristup može delovati napadno, ali kada ponudite besplatan resurs, priču o uspehu ili pogled iznutra na vaš rad, ljudi mogu da se povežu s vama na svoj način i svojim tempom. Tako se gradi poverenje, bez pritiska.
Nemojte se oslanjati na to da će potencijalni klijenti sami "iskopati" vaše objave – dajte im jasan put da saznaju više i preduzmu naredni korak. Što im više olakšate da vide vašu vrednost, to ćete brže pretvarati prikaze profila u konkretne prilike.
Unovčite LinkedIn kroz poruke (DMs)
LinkedIn je napravljen za povezivanje, ali većina ljudi koristi poruke kao da šalje klasične mejlove. Zato ih mnogi i ignorišu.
Oduprite se porivu da odmah krenete sa prodajnim pristupom, prvo se zaista povežite. Ostavite promišljene komentare, reagujte na objave, podelite korisne uvide. Što ste aktivniji, to će više ljudi prepoznavati vaše ime, pa će i početak razgovora biti prirodniji kada im se javite.
Kada šaljete poruke, gledajte da to bude o onima kojima se javljate. Pitajte ih o njihovom poslu, ciljevima ili nečemu što su nedavno podelili. Razgovori koji počinju prirodno imaju mnogo veće šanse da prerastu u nešto vredno. Ako spomenu izazov u kojem im možete pomoći, usmerite razgovor ka rešenju.
Kada pokažu interesovanje, vodite ih ka sledećem koraku bez komplikovanja bilo da je to da pogledaju studiju slučaja, zakažu kratak poziv ili pogledaju vaš portfolio.
Olakšajte im da kažu "da". I nemojte zaboraviti da se naknadno javite. Ljudi su zauzeti, ali dobro tempirana poruka može vratiti razgovor na pravi put. Što više komunicirate, to više prilika stvarate i lakše pretvarate konekcije u klijente koji plaćaju.
LinkedIn već ima publiku, alate i prilike samo ih treba iskoristiti na pravi način. Pojavite se, povežite se, i olakšajte drugima da prepoznaju vašu vrednost. Ako to radite dosledno, biće vam mnogo lakše da unovčite svoju stručnost.
(Ubrzanje.rs/Forbes Srbija)