Facebook oživljava funkciju koja je nekad bila hit: Mladi korisnici se "primaju"
Sumirano
- Facebook vraća funkciju bockanja zbog porasta popularnosti među mlađim korisnicima.
- Korisnici mogu bockati prijatelje direktno sa profila i pratiti broj bockanja.
- Kompanija pokušava da povrati mlado tržište kroz različite inicijative
Fejsbukov (Facebook) klasik bockanje u ranijim danima koristio je za privlačenje pažnje. Već godinama je ispao iz upotrebe, ali kompanija je nedavno primetila da mu raste popularnost među mlađim korisnicima, zbog čega su odlučili da ga vrate u centar korisničkog iskustva.
Sada korisnici Fejsbuka mogu da bockaju svoje prijateje na nov način, klikom na dugme direktno saa profila, što će drugom korisniku stići kao obaveštenje. Dodatno, korisnici mogu videti ko ih je bocnuo i pronaći prijatelje koje bi bocnuli na facebook.com/pokes. Na ovoj stranici moći će da prate broj bockanja. Takođe mogu da odbace bockanje, ukoliko ne žele da nastave.
Ova funkcija je uglavnom dizajnirana zbog zadovoljstva mladih korisnika, koji su odrasli uz elemente onlajn igara na svojim društvenim mrežama, kao što su Snepčet (Snapchat) ili TikTok Streaks (nizovi). Te opcije navodno pomažu prijateljima da prate s kim se najviše dopisuju, ali su nizovi dospeli pod regulatornu proveru, pa čak i doveli do tužbi zbog svoje zavisničke prirode, jer zadržavaju decu prikovanu za aplikacije.
Ističući broj bockanja i opciju uopšte, Meta želi da stvori sličan angažujući mehanizam. Kako korisnici budu pojačavali međusobno bockanje, različite ikonice će se pojavljivati pored imena prijatelja, poput emodžija vatre ili "100".
Drugi pokušaj
Ovo nije prvi put da je kompanija pokušala da oživi bockanje. U martu 2024. istakli su da su olakšali korisnicima da pronađu stranicu za bockanje putem pretrage. Ove male promene vodile su povećanju bockanja 13 puta već u mesecu nakon što su se desile, javila je tada Meta.
Zašto bis želeli da bocnu nekog ostaje na korisnicima da odluče. Fejsbuk nikad nije objasnio njegovu svrhu.
Praćenje broja bockanja moglo bi da postane popularno, ali to je očito znak da Meta traži način da pojača angažovanje korisnika.
Prema istraživačima koji ispituju negativan uticaj društvenih medija na razvoj mozga kod dece, nizovi su vršili negativan uticaj godinama. U istraživanju su se, navodi TechCrunch, našli i podaci o tome koliko su nizovi doprineli rastu angažovanja korisnika na TikToku.
Kako je Fejsbuk danas vodeća Metina kompanija, dugo podsticana da se okrene veštačkoj inteligenciji i metaverzumu, bila je kritikovana zbog toga što je izneverila mlađe korisnike, koji su u opadanju.
Kompanija je pokušala da povrati mlado tržište različitim inicijativama, uključujući kratkotrajnu funkciju isključivo za studente, Facebook Campus, ugašenu 2022. godine, i, u novije vreme, redizajn usmeren na generaciju Z.
(Ubrzanje.rs/TechCrunc)