Meta od januara usaglašava model personalizvanih oglasa za korisnike u EU

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: mundissima / Shutterstock.com

Platforme društvenih mreža u vlasništvu kompanije Meta će od januara korisnicima u Evropskoj uniji pružati izbor kad je reč o deljenju ličnih podataka i personalizovanim oglasima, prema zakonu EU o digitalnim tržištima (DMA), saopšteno je danas iz Evropske komisije.

''Meta će korisnicima dati izbor između pristanka na deljenje svih svojih podataka i prikazivanja potpuno personalizovanih oglasa, kao i izbora za deljenje manje ličnih podataka uz iskustvo ograničenih personalizovanih oglasa'', navodi se u saopštenju EK, javlja Rojters.

Platforme na koje se odnosi mera ulkjučuju Instagram i Fejsbuk.

EK je u junu uopzorila kompaniju Meta na moguće kazne nakon što je iz kompanije saopšteno da će napraviti samo ograničene izmene u model plaćanja i pristajanja na deljenje podatak, s ciljem da se usaglasi sa DMA.

Meta je u aprilu kažnjena sa 234 miliona evra nakon što je antimonopolska agencija EU izjavila da model kompanije o oglasima kršio DMA u periodu između 2023. i 2024.

(Ubrzanje.rs/Tanjug)