• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Da li je kupac zaštićen ako onlajn kupuje polovnu robu? Samo u jednom slučaju može ostvariti pravo potrošača

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Mnogo je građana Srbije sa lošim iskustvom koji su robu kupovali na internetu po principu malih oglasa

  • 0
online shopping, online kupovina, onlajn šoping, kupovina preko interneta Foto:Shutterstock
  • Ovaj deo tržišta prilično je neuređen zbog čega kupci preuzimaju rizik od prevare

  • Potrošač treba da zna da li je onlajn prodavac registrovana firma ili fizičko lice koje na ovaj način zarađuje

  • Pravo potrošača inače garantuje pravo na odustajanje od kupovine

Kupovina polovnih stvari preko interneta ne omogućava nikakvu zaštitu prava ukoliko nešto krene po zlu, u slučaju da kupac bude prevaren ili nezadovoljan. Ne mogu da ostvare svoja prava, ali samo u slučaju ako kupuju od fizičkog lica i neregistrovane firme, zbog čega se uvek savetuje kupovina na onim sajtovima na kojima prodavci moraju da se identifikuju i gde dobijaju ocene.

Mnogo je građana Srbije koji su imali loša iskustva jer su robu kupovali na internet platformama koje funkcionišu po principu malih oglasa i na kojima se trguje polovnim stvarima. I oni koji prodaju robu na ovaj način se žale da im ti sajtovi uzimaju veliki procenat od prodaje. Suština je da prilikom ovakve vrste trgovine kupac nije zakonom zaštićen, jer ne kupuje od registrovane firme.

Ovakva vrste trgovine gde se na internet sajtovima prodaju polovne stvari kod nas je vrlo popularna, ali je ovaj deo tržišta prilično neuređen zbog čega kupci preuzimaju rizik od prevare. Pravila o zaštiti potrošača, baš kao i u ostatku Evrope, osiguravaju da kada kupujete robu i usluge imate jasne informacije o tome, o cenama, troškovima otpreme i dostave. U okviru ove trgovine podrazumeva se transparentnost na mreži, a to znači da kao potrošač imate pravo da znate status bilo kog onlajn prodavca, piše Politika. U internet prodavnicama trebalo bi da bude naznačeno da li je prodavac registrovana firma ili samostalni preduzetnik ili samo fizičko lice koje na ovaj način zarađuje.

Ova razlika je vrlo važna jer ste, prema potrošačkom zakonodavstvu, zaštićeni samo ako kupujete od trgovca. U tom slučaju ste zaštićeni jer je i ova roba pokrivena pravilima o potrošačima, kao što je garancija od najmanje dve godine i vreme za predomišljanje od 14 dana. Prema potrošačkom zakonodavstvu, polovna roba koju neko kupuje od fizičkih lica nije obuhvaćena pravilima o zaštiti potrošača. Ali ako, na primer, prodavac posluje kao firma, a zarađuje za život popravljajući i prodajući korišćene mobilne telefone, tada se smatra profesionalnim trgovcem, a roba je pokrivena ovim propisima.

Ono što potrošači najviše cene u ovim propisima jeste pravo na odustajanje od kupovine, i to u roku od dve nedelje iz bilo kog razloga i bez obrazloženja. Međutim, ni to se ne odnosi na sve kupovine. Na primer, ne važi u slučaju kupovine avionskih ili železničkih karata, kao i ulaznica za koncerte, hotelske rezervacije, rezervacije za rent-a-kar ili ketering usluge za određene datume. Ovo pravo ne važi, na primer, ni za robu i piće isporučeno redovnom dostavom poput kupovine namirnica koju dostavlja vaš lokalni supermarket. Takođe, ni u slučaju da je roba napravljena po narudžbini ili jasno personalizovana, kao na primer izrada odela po meri.

Ne možete odustati ni u slučaju da ste ugovorili hitnu popravku. Ako, recimo, pozovete vodoinstalatera da popravi tuš koji curi, ne možete otkazati posao pošto ste već dogovorili cenu usluge.

(Ubrzanje.rs/Politika)

Video: Da li će ljudi izgubiti posao zbog veštačke inteligencije?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari