Vreme čitanja: oko 2 min.
Još jedna kompanija "spušta" robotaksije na ulice Kalifornije: Vozila bez vozača prevoziće zaposlene
Vreme čitanja: oko 2 min.
Budućnost njenog razvoja je u autonomiji prevoza

-
Maskova kompanija Tesla dobila je posebnu dozvolu Kalifornije
-
Ona nije direktno povezana sa robotaksijima, ali je preduslov za to
-
Takve dozvole već poseduju dve kompnaije
Ilon Mask više je puta objasnio u čemu leži ključ dugoročnog uspeha Tesle, na čijim bi krilima tržišna vrednost kompanije mogla dostići više triliona dolara. Taj ključ nije u jeftinijim električnim automobilima koji bi privukli veliki broj kupaca, već u – autonomiji.
Prema Masku, budućnost je autonomna, što znači da će tehnologija zameniti ljude za volanom, dok će svi putnici u vozilu postati pasivni posmatrači. Tesla godinama ide u tom pravcu – od uvođenja posebnog softvera u svojim automobilima (Autopilot i FSD) do razvoja prvog autonomnog taksija Cybercab.
Mask pozdravlja iz robotaksija
Planovi su, kao i uvek kada je Mask u pitanju, ambiciozni, a rokovi kratki. Tako je najavio da bi Tesla već ove godine na nekim američkim tržištima mogla dobiti dozvolu za potpunu autonomiju (bez potrebe da vozači, kao što je sada slučaj, drže ruke na volanu i gledaju na put), dok je za kraj sledeće godine predvideo početak proizvodnje Sajberkraba.

Preduslov za robotaksije
Ove nedelje Tesla je dobila prvu u nizu dozvola koje su joj potrebne kako bi jednog dana mogla da pruža usluge prevoza putnika u svojim vozilima. Dozvola, izdata u Kaliforniji, omogućava Tesli da pruža usluge prevoza, ali ne kao klasičan taksi, već isključivo za unapred dogovoreni prevoz zaposlenih u kompanijama i slično. S tom dozvolom Tesla sada može da poseduje i upravlja flotom takvih vozila.
Međutim, ova dozvola nije povezana s autonomnom vožnjom niti robotaksijima, ali kako ističe Rojters, ona je preduslov za podnošenje zahteva za pružanje usluga robotaksija u budućnosti.
Inače, Maskova kompanija već ima dozvolu za testiranje autonomnih vozila u Kaliforniji, ali uz obavezno prisustvo vozača na prednjem sedištu. Ipak, Tesla do sada nije podnela nijedan dodatni zahtev koji bi ukazivao na to da je spremna za prelazak sa testiranja na komercijalni robotaksi servis.
Takve dozvole već poseduje Vejmo (Waymo), Guglova kompanija koja već nekoliko godina prevozi putnike u specijalno modifikovanim autonomnim vozilima na nekoliko američkih tržišta. Njihovi robotaksiji se pozivaju putem aplikacije, slično kao Uber, ali za razliku od Ubera, gde vozač dolazi po putnika, Vejmovo vozilo stiže bez ikoga unutra – njime upravlja tehnologija.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.