Vreme čitanja: oko 2 min.
Kompanije plaćaju reklame na platformi Iks zbog straha od odmazde? Mask se dosad svetio na 2 načina
Vreme čitanja: oko 2 min.
U prilog im ne ide ni Maskova povezanost sa novim-starim predsednikom SAD Donaldom Trampom

-
Velike kompanije strahuju od gubitka novca usled pada vrednosti deonica
-
To se već dešavalo kada bi se u medijima, ili upravo na ovoj platformi, Mask obrušavao na neistomišljenike
-
Drugi razlog iz kog ne žele da završe na njegovoj "crnoj listi" jesu tužbe
Nakon što je milijarder Ilon Mask preuzeo Tviter, odnosno sadašnju platformu X, deo velikih brendova najavio je da se više neće oglašavati na toj mreži. Jedan od razloga bila je činjenica da je Mask otpustio veliki broj zaposlenih, uključujući i osobe zadužene za moderaciju sadržaja, zbog čega su se reklame ponekad pojavljivale uz neprimerene objave.
Deo kompanija je nastavio bojkot, deo se s vremenom vratio na Iks, dok su neke nastavile da kupuju manju količinu oglasnog prostora. U poslednje vreme kompanije su ponovo počele intenzivnije da se oglašavaju na ovoj platformi, a razlog za to je prilično zanimljiv. Kako su neki direktori marketinga velikih kompanija objasnili novinarima Financial Timesa, veliki brendovi odredili su manji deo svog oglašivačkog budžeta upravo za reklamiranje na Iksu kako ih ne bi optužili za bojkot ove mreže, odnosno kako ne bi rizikovali bilo kakve javne rasprave i sukobe s Ilonom Maskom. Ukratko, ne žele da se zamere Masku.
Jasno je da kritike najbogatijeg čoveka na svetu nikada nisu dobra stvar za jedan brend, a pogotovo kada je ta osoba jedan od najbližih saradnika predsednika SAD i ima veoma veliku moć i uticaj.
Takođe, još jedan od razloga jeste i tužba koju je Mask podneo protiv oglašivača koji su bojkotovali njegovu mrežu, a koju je nedavno proširio na nove kompanije, uključujući Nestle, Pinterest, Lego i Shell.
Povratak na prihode iz 2022. godine
Lu Paskalis, marketinški stručnjak iz kompanije AJL Advisory, objasnio je novinarima Financial Timesa da kompanije ulažu u oglašavanje na platformi Iks onoliko koliko je dovoljno da ne završe na nekoj Maskovoj crnoj listi. On je naglasio da je dovoljan samo jedan Maskov komentar u medijima ili, naravno, na njegovoj platformi, da bi deonice kompanije pale, a umesto rizika od nekoliko miliona dolara, kompanija bi mogla da se suoči s gubicima od nekoliko milijardi dolara.

Prema izvorima upoznatim sa situacijom u Maskovoj kompaniji, koji su razgovarali s novinarima ovog finansijskog portala, njen vlasnik, zajedno s izvršnom direktorkom Lindom Jakarino, želi da poveća prihode od oglašavanja na nivo iz 2022. godine. Tada su prihodi iznosili nešto više od 4 milijarde dolara, dok su u 2024. pali na 1,9 milijardi dolara. Predviđanja za ovu godinu su nešto optimističnija, ali i dalje daleko od prihoda iz 2022. godine, s procenom da bi ove godine ta cifra mogla dostići 2,3 milijarde dolara.
Dok su neki raniji oglašivači odustali od reklamiranja na Iksu ili su značajno smanjili svoje budžete za ovu mrežu, zanimljivo je da se među najaktivnijim današnjim oglašivačima na platformi nalaze kompanije koje se uopšte nisu oglašavale 2023. godine, što se može povezati i s Maskovim političkim angažmanom i podrškom Trampu.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.