• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Robotaksi oborio vozača trotineta: Tehnologija ove kompanije još nije za srpremna za gradsku vrevu

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
Zoox robot car, Zuks robotaxi, robotaksi Foto: Andrej Sokolow / AFP / Profimedia
  • Robotaksi učestvovao u dve saobraćajne nesreće u kratkom razmaku

  • Svaki put je potrebno unaprediti softver, kako bi robotaksi u istoj situaciji mogao da reaguje bolje

  • Uprkos velikom napretku postignutom u oblasti autonomne vožnje, predstoji još dosta testiranja 

Amazonova kompanija Zoox nedavno je, nakon saobraćajne nesreće u Las Vegasu, unapredila softver svojih autonomnih vozila kako se slični problemi ne bi ponavljali ubuduće. Tokom skretanja, njihov autonomni automobil je pogrešno procenio kretanje drugog vozila koje mu se našlo na putu. Robotaksi je zakočio, ali nije uspeo da izbegne to vozilo, pa je došlo do sudara.

Svaki put nakon takvih nezgoda ili drugih problema potrebno je nadograditi, odnosno poboljšati softver, kako bi robotaksi, kada se ponovo nađe u istoj situaciji, mogao da reaguje drugačije i izbegne probleme.

Početkom ovog meseca zabeležena je još jedna nezgoda u kojoj je učestvovalo autonomno vozilo kompanije Zoox u San Francisku, a u kojoj je jedna osoba lakše povređena.

Prema saopštenju na zvaničnom blogu, u robotaksi koji se na raskrsnici zaustavio kako bi propustio vozila, udario je električni trotinet. Nakon udarca, robotaksi je skrenuo i zatim se zaustavio, ali nije više bilo kontakta sa vozačem trotineta. Vozač trotineta pao je na kolovoz i zadobio lakše povrede, ali je odbio medicinsku pomoć i odvezao se s mesta događaja.

Nadogradnja softvera

Nakon ove nezgode, iz kompanije Zoox su obavestili nadležna regulatorna tela da su ponovo unapredili softver robotaksija, sa naglaskom na sistem za praćenje percepcije vozila – deo unutar sistema autonomne vožnje koji može dovesti do pogrešnog razumevanja kretanja drugih vozila u blizini, uključujući i rizik od sudara.

Ovo je još jedna situacija koja pokazuje da, uprkos velikom napretku postignutom u oblasti autonomne vožnje, predstoji još dosta testiranja pre nego što se ova tehnologija bude mogla koristiti u vozilima koja dele javne saobraćajnice s ostalim učesnicima u saobraćaju.

U SAD kompanija Waymo već prevozi putnike u svojim robotaksijima, dok kompanije poput Zooxa i dalje testiraju ovu tehnologiju pre nego što počnu da prevoze ljude u taksijima bez vozača.

S testiranjem svog robotaksi servisa narednog meseca trebalo bi da počne i Tesla, a Ilon Mask je uveren da upravo od ove tehnologije, kao i od robota, zavisi budućnost kompanije, te će biti zanimljivo pratiti kako će ta testiranja izgledati i kada će Cybercab početi da prevozi putnike.

(Ubrzanje.rs/Zimo)

Video: Startap procenjen na 200 miliona zapošljava u Srbiji: Investitori ih odbijali, sad idu ka 9 nula

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari