Vreme čitanja: oko 2 min.
Pametni telefoni više nisu hit, zabeležen pad prodaje: U prvoj petorci uspehom se izdvaja samo jedna kompanija
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Prodaja mobilnih telefona u Kini pala za 4% u drugom kvartalu, prvi put u gotovo dve godine
- Xiaomi jedini među vodećim brendovima povećao prodaju za 3,4%
- Vivo imao najveći pad isporuka među vodećima, od 10,1%
Prodaja mobilnih telefona u Kini pala je u drugom tromesečju prvi put u gotovo dve godine, uz smanjene isporuke čak četiri od pet vodećih brendova zbog slabije potražnje, pokazali su podaci američke kompanije koja se bavi istraživanjem tržišta IDC‑a (International Data Corporation) objavljeni u utorak.
Ukupne isporuke mobilnih telefona u Kini pale su u drugom kvartalu za četiri odsto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, na 69 miliona uređaja.
Prodaja je smanjena prvi put od trećeg tromesečja 2023. godine, pokazuju podaci IDC‑a, prenosi Zimo, pozivajući se na Hinu.
Potražnja je bila slaba, uz smanjene državne subvencije za elektronske uređaje, istakli su stručnjaci savetodavne kompanije.
Šire ekonomsko okruženje i dalje predstavlja izazov, uz kontinuirano nisku stopu poverenja potrošača, rekao je viši analitičar istraživanja u IDC‑u Artur Guo.
Značajno jačanje potražnje za mobilnim telefonima malo je verovatno u bliskoj budućnosti i tržište u drugoj polovini godine očekuje složenije okruženje, dodao je Guo.
Huavej (Huawei) se prodajom ponovo probio u sam vrh, i to nakon više od četiri godine, dostigavši tržišni udeo od 18,1 odsto, uprkos smanjenim isporukama za 3,4 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i prodatih 12,5 miliona telefona.
Vivo je po tržišnom udelu na drugom mestu, i to uz najveći pad isporuka u drugom kvartalu među pet najpopularnijih brendova, od 10,1 odsto.
Oppo je zauzeo treće mesto, a Šaomi (Xiaomi) četvrto i jedini je proizvođač koji je među vodećom petorkom prodao više mobilnih telefona, ukupno 10,4 miliona, što je za 3,4 odsto više nego prošle godine.
Epl (Apple) je peti po prodaji, s najblažim padom isporuka među vodećih pet brendova, za 1,3 odsto u odnosu na drugo prošlogodišnje tromesečje, i isporučenih 9,6 miliona telefona. Pad je bio znatno blaži nego na početku godine zahvaljujući prilagođavanju cena pojedinih varijanti ajfona 16 i 16 Pro kako bi ispunile uslove za državne subvencije, objašnjavaju u IDC‑u.
Njegov udeo na kineskom tržištu iznosio je u drugom tromesečju 13,9 odsto i bio je veći za 0,2 procentna poena nego na početku godine.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.