Vreme čitanja: oko 2 min.
Tim naučnika rastavio bateriju 2 vodeća proizvođača električnih vozila: Jeftinija ima presudnu prednost
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Tesla i BYD dominiraju tržištem električnih vozila, Tesla u Evropi i Severnoj Americi, BYD u Kini
- Studija otkriva da Tesline baterije imaju visoku energetsku gustinu, dok BYD-ove baterije imaju bolju zapreminsku efikasnost i jeftinije materijale
- BYD-ove baterije omogućavaju lakše upravljanje toplotom i efikasnije su
Dva proizvođača dominiraju tržištem električnih vozila (EV): Tesla, koja je najpopularnija u Evropi i Severnoj Americi, i BYD, koji prednjači na kineskom tržištu EV, piše HAK revija.
Međutim, oba proizvođača objavila su ograničene podatke o svojim baterijama, tako da su mehanička struktura i karakteristike baterijskih ćelija ostale tajna. Kako bi uporedili baterije koje koristi svaki proizvođač i bolje razumeli kako baterije generalno funkcionišu, tim naučnika rastavio je po jednu bateriju svakog proizvođača.
Rezultati su objavljeni u časopisu Cell Press Cell Reports Physical Science i pokazuju da Tesline baterije daju prednost visokoj energetskoj gustini i performansama, dok su prednosti BYD-ovih baterija zapreminska efikasnost i jeftiniji materijali. Sve u svemu, studija je otkrila da je BYD-ova baterija efikasnija jer omogućava lakše upravljanje toplotom.
"Podaci i dostupne analize o najsavremenijim baterijama za upotrebu u vozilima su ograničeni", rekao je Jonas Gorš, istraživač u oblasti inženjerstva proizvodnje komponenti za e-mobilnost na Univerzitetu RWTH Ahen u Nemačkoj i glavni autor studije.
Naučnici su zavirili ispod poklopca Tesline baterije sa 4680 ćelijama i BYD-ove Blade ćelije - i fokusirali se na specifičan dizajn i performanse svake od njih. Procenjivali su mehanički dizajn i dimenzije ćelija, tačan sastav materijala elektroda, kao i električne i toplotne karakteristike ćelija. Takođe su analizirali procese korišćene za sklapanje ćelija i troškove materijala koji su u njima upotrebljeni.

"Bili smo iznenađeni jer nismo pronašli silicijum u anodama nijedne ćelije, posebno u Teslinoj, s obzirom na to da se silicijum u istraživanjima široko smatra ključnim materijalom za povećanje energetske gustine", rekao je Gorš.
Značajne razlike
Otkriveno je da dve vrste baterija imaju značajne razlike u brzini punjenja (ili pražnjenja) u odnosu na njihov maksimalni kapacitet.
Naučnici su takođe otkrili da BYD Blade koristi drugačiju metodu za fiksiranje listova elektroda - upotrebom niza elektroda koji uključuje novi korak obrade za laminiranje ivica separatora između anode i katode. Teslina baterija koristi novo vezivo – supstancu koja drži zajedno aktivne materijale u elektrodama, koje se razlikuje od onog koje koristi većina proizvođača u industriji.
Baterije su pokazale i neka neočekivana podudaranja: obe koriste neobičan način povezivanja tankih elektrodnih folija - lasersko zavarivanje umesto ultrazvučnog koje koriste drugi proizvođači.
Takođe, iako je BYD-ova ćelija znatno veća od Tesline, udeo pasivnih komponenti ćelije, kao što su sakupljači struje, kućište i sabirnice, sličan je. Rezultati ove studije osvetljavaju kako Teslina i BYD-ova baterija predstavljaju dva inovativna, ali suštinski različita pristupa dizajnu, kaže Gorš.
Podaci prikupljeni ovim istraživanjem mogu pomoći inženjerima koji razvijaju baterijske ćelije da donesu informisane odluke kada biraju format, veličinu i aktivne materijale za baterije.
(Ubrzanje.rs/Poslovni.hr)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.