• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Udvostručen broj startapa u Srbiji, zapošljavaju oko 7.000 ljudi: Preporuka struke - razmišljati globalno

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 1 min.

Učesnici KBF ocenjuju da je tržište domaćih startapa veće od broja stanovnika Srbije, te da se meri milijardama

  • 0
Kopaonik biznis forum, Nebojša Bjelotomić, Filip Branković, Vladimir Bošković Foto: Tanjug / Jadranka Ilić
  • U zemlji oko 700 startapa
  • U protekle dve godine otvoreno više od 300 novih
  • Ocenjeno da "srpski inovacioni ekosistem nastavlja impresivan rast"

Broj startap kompaniji u Srbiji je u poslednje dve godine udvostručen i trenutno iznosi oko 700, saopšteno je na Kopaonik biznis forumu.

Na juče održanom panelu "Ovladavanje globalnom prodajom: Kako osvojiti nova tržišta" u okviru Kopaonik biznis foruma generalni direktor Inicijative "Digitalne Srbija" Nebojša Bjelotomić rekao je da u startapima u Srbiji trenutno radi blizu 7.000 ljudi.

"Polako se pokazuju obrisi industrije. Većina startap kompanija u Srbiji nastala je u protekle dve godine. Najveći problem za njih je nedostatak kadra u oblasti prodaje", rekao je Bjelotomić predstavljajći izveštaj "Startap skener 2024", prenosi Tanjug.

U tom izveštaju se navodi da srpski inovacioni ekosistem nastavlja impresivan rast, sa više od 300 novih startapa u protekle dve godine.

Nebojša Bjelotomić Nebojša Bjelotomić / Foto: Tanjug

Kao najvažniji ciljevi startapa za 2024. godinu, istaknuti su rast prodaje, razvoj proizvoda i rast broja korisnika.

Proizvodi u digitalnom svetu su različiti od onih u analognom, rekao je na panelu direktor u kompaniji Telesajn (Telesign) Filip Banković. Kako je istakao, granice su blurovane, proizvodi se izvoze internetom i samim tim su internacionalni.

Filip Branković Filip Branković / Foto: Tanjug / Jadranka Ilić

"Kod nas tako tržište nije 6,7 miliona ljudi, nego toliko u milijardama", pojasnio je Banković.

On je napomenuo da je suština kod prodaje digitalnog proizvoda ta da treba da ima svoju globalnu ambiciju. Za to je, kako je rekao, neophodno dobro poznavanje i analiza tržišta.

Vladimir Bošković Vladimir Bošković / Foto: Tanjug / Jadranka Ilić

Član Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke Vladimir Bošković istakao je na panelu da se startapi sve više razvijaju.

Smatra da je, što se prodaje proizvoda tiče, dobra praksa testirati na manjim tržištima.

"Što bolje startapi razmišljaju globalno, neminovno će uticati na budući razvoj digitalizacije", zaključio je Bošković.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari