Vreme čitanja: oko 2 min.
U ponudi čuvene platforme za smeštaj odsad i usluge koje ne biste očekivali: AirBnB proširuje poslovanje
Vreme čitanja: oko 2 min.

-
Usluga će najpre biti pokrenuta u 260 gradova
-
Vremenom se očekuje proširenje ponude
-
Ovim potezom ulazi u oblasti gde su specijalizovane aplikacije već izgradile svoje niše
Američka digitalna platforma za rezervaciju smeštaja AirBnB odlučila je da proširi svoje poslovanje i uključi usluge kao što su posete muzejima, jahanje i kursevi kuvanja, kao i usluge masažera, frizera i profesionalnih kuvara.
Hoteli imaju nešto što mi nemamo, a to su usluge, rekao je glavni izvršni direktor AirBnB-a Brajan Česki. Ponuda usmerena na smanjenje tog jaza u početku će biti pokrenuta u 260 gradova i u 10 kategorija, uključujući usluge trenera i fotografa. Vremenom se očekuje proširenje opsega usluga.
Ovo bi moglo uvesti radikalnu promenu u aplikaciju koja se obično koristi samo jednom ili nekoliko puta godišnje. Česki i suosnivač Nejt Blečarčik naglasili su da usluge i iskustva nisu vezani za putovanja. Njihova vizija je da ljudi mogu koristiti aplikaciju kad god žele da rezervišu fotografa, masažu ili šišanje.
Može li AirBnB vremenom postati platforma za rezervaciju usluga lokalnih zanatlija? Blečarčik je istakao da domaćini AirBnB-a već zahtevaju usluge čistača ili vodoinstalatera.
Analitičarka Karolina Milanesi smatra da bi ovaj potez mogao promeniti način na koji berzanska tržišta gledaju na AirBnB. Dok je kompanija do sada bila procenjivana korišćenjem tradicionalnih metrika turističke industrije poput broja noćenja, na berzama bi sada mogla dobiti status tehnološke platforme.
Istovremeno, AirBnB ulazi u oblasti gde su specijalizovane aplikacije već izgradile svoje niše, a imaće i više propisa kojih će morati da se pridržava.
AirBnB je naišao na kritike u mnogim gradovima, uz optužbe da usluga doprinosi nestašici stambenog prostora iznajmljivanjem većeg broja apartmana na atraktivnim lokacijama turistima po visokim cenama. Međutim, Blečarčik je izjavio da ta problematika neće uticati na širenje poslovanja s uslugama.
Veće poslovanje od rezervacije smeštaja?
Prvih deset kategorija usluga odabrano je na osnovu istraživanja korisnika. Pružaoci usluga i iskustava moraju se prijaviti, a AirBnB ih bira na osnovu faktora kao što su iskustvo i recenzije u njihovoj oblasti, rekao je Blečarčik.

Uveren je da bi čak i tokom putovanja usluge potencijalno mogle dobiti na značaju u odnosu na sam smeštaj. Objasnio je da se obično za svaki potrošeni dolar na smeštaj, dodatna tri dolara troše na hranu, kupovinu i izlete. AirBnB bi mogao biti iznenađen koliko bi ovaj posao mogao postati veliki.
Kompanija najavljuje da će pružaocima usluga naplaćivati naknadu od 20 procenata za iskustva i 15 procenata za usluge. Taj prihod koristi se za pokrivanje troškova kao što su naknade za platne transakcije, korisnička podrška i osiguranje. Pružaoci usluga i iskustava nisu isključivo vezani za platformu.
AirBnB aplikacija je redizajnirana kako bi se prilagodila novim ponudama koje nisu samo smeštaj. Na primer, nakon rezervacije boravka, aplikacija će predložiti usluge i iskustva u blizini.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.