• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

Otac veštačke inteligencije ima novo predviđanje: "Četbotovi ulaze u škole, obrazovanje će se popraviti"

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 3 min.

  • 0
Geoffrey Hinton Džefri Hinton Foto: Pontus LUNDAHL / AFP / Profimedia
  • Hinton ističe da čovečanstvo još nije na tom nivou, ali da to vreme dolazi

  • Predviđa da bi se to moglo desiti u narednih deset godina

  • Ocenjuje da su aktuelni modeli obrazovanja već prevaziđeni zahvaljujući tehnološkom napretku

Uz današnji veliki napredak tehnologije, jasno je da su aktuelni školski kurikulumi zastareli. Gotovo je nemoguće prilagoditi se velikim i brzim promenama, pa se čini da, dok deca nešto nauče i završe školu, te stvari više neće biti važne, odnosno zameniće ih neke druge, novije i modernije stvari, alati ili softver.

Rešenja za praćenje tako brzog tehnološkog napretka postoje i nalaze se, naravno, u tehnologiji. Tako smatra Džefri Hinton (Geoffrey Hinton), dobitnik Nobelove nagrade za fiziku, široj javnosti poznat i kao otac veštačke inteligencije. On je do sada više puta upozoravao na potencijalne opasnosti ove tehnologije, a tokom nedavne posete velikom tehnološkom sajmu Gitex Europe održanom u Berlinu, govorio je i o pozitivnom uticaju veštačke inteligencije na obrazovanje.

Prema njegovim rečima, za desetak godina AI četbotovi mogli bi decu učiti više nego dvostruko brže u odnosu na današnje nastavnike, te smatra da bi učitelji zasnovani na veštačkoj inteligenciji mogli biti ne samo mnogo efikasniji, već i – manje dosadni.

"Još nismo na tom nivou, ali dolazi, i tako ćemo imati mnogo bolje obrazovanje na mnogim nivoima", komentarisao je Hinton.

Objasnio je to upravo korišćenjem veštačke inteligencije kao privatnih učitelja. Naime, pokazalo se da deca uče dvostruko brže ako imaju privatnog učitelja koji zna šta deca ne razumeju i ume da im to objasni na razumljiv način, za razliku od klasičnog učenja u učionici, piše Zimo, pozivajući se na Dejli mejl.

Učitelji zasnovani na veštačkoj inteligenciji

Takav oblik AI učitelja već se neko vreme testira u nekim školama u Velikoj Britaniji, gde četbotovi mogu direktno razgovarati s učenicima i prilagoditi lekcije i nastavne planove njihovom nivou znanja. Iako britanska vlada ulaže milione u različite AI inicijative u obrazovanju, tvrde da tehnologija neće zameniti učitelje.

To će i biti od velike važnosti, jer možemo se samo zapitati kako bi izgledao svet u kojem tehnologija obrazuje našu decu. Jer, iako bi mnogi zaista mogli dobiti bolje obrazovanje i edukaciju prilagođenu svojim mogućnostima, jasno je da ljudski element mora ostati primaran. Takođe, pored obrazovanja, od velike je važnosti i socijalizacija u školama, kao i druženje i igra sa vršnjacima, pa bi ideja AI tutora mogla biti zanimljiva kao dodatna nastava, uz klasičnu nastavu kakvu danas imamo.

Naravno, nadamo se da bi se i današnji način obrazovanja u učionicama – sa kolegama i učiteljima i profesorima kao predavačima – mogao dodatno unaprediti i usavršiti korišćenjem tehnologije.

Tehnologija nas podučava i - uzima nam poslove

Prema nekim pesimističnim scenarijima, nismo daleko od situacije u kojoj će tehnologija i roboti obavljati sve više ljudskih poslova, pa se može dogoditi da veštačka inteligencija obrazuje našu decu za poslove koje će ionako obavljati – AI.

Iako je i na ovoj konferenciji upozorio na opasnosti koje nosi ova tehnologija, a koja bi u naredna dva desetleća mogla dostići nivo superinteligencije – odnosno postati pametnija od ljudi – napredak u obrazovanju pomenuo je kao jednu od dve oblasti od kojih će čovečanstvo imati koristi. Druga oblast je – zdravstvo, odnosno očekivani veliki napredak u dijagnostici bolesti.

(Ubrzanje.rs/Zimo)

Video: Startap procenjen na 200 miliona zapošljava u Srbiji: Investitori ih odbijali, sad idu ka 9 nula

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari