Vreme čitanja: oko 2 min.
Korišćenje veštačke inteligencije u ovoj kompaniji postaje obavezno: Sve rade sa jednim ciljem
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Yahoo Japan obavezao 11.000 zaposlenih da koriste generativnu veštačku inteligenciju u svakodnevnom radu
- AI se koristi za istraživanje, pretragu, sastanke i izradu dokumenata
- Očekuje se da će AI smanjiti vreme za ponavljajuće zadatke i povećati produktivnost
Iako veštačka inteligencija postaje neizostavan alat na brojnim radnim mestima, deo zaposlenih i dalje izbegava da koristi ovu tehnologiju. Poslodavcima je AI posebno zanimljiv jer, kako su pokazala brojna istraživanja, može značajno povećati produktivnost i ubrzati poslovne procese.
Slično razmišljaju i u odeljenju Jahua (Yahoo) u Japanu. Iz ove kompanije su naložili svim zaposlenima, njih oko 11.000, da – moraju da koriste generativnu veštačku inteligenciju u svakodnevnom radu. AI bi trebalo da koriste prilikom istraživanja, pretraživanja, na sastancima i za izradu dokumenata. Njihova statistika pokazuje da takvi poslovi zaposlenima oduzimaju 30 procenata radnog vremena.
Ako umesto ljudi te poslove bude obavljala tehnologija, u ovoj kompaniji očekuju da će se značajno povećati efikasnost zaposlenih. Ako AI, kako je zamišljeno, preuzme na svoja digitalna leđa ponavljajuće poslove i zadatke koji oduzimaju previše vremena, ljudi će moći da se fokusiraju na važnije i kreativnije zadatke, a upravo ta kombinacija bi trebalo da dovede do veće produktivnosti.
Ni AI nije savršen
Tokom naredne tri godine, produktivnost zaposlenih Jahua Japan bi, veruju u kompaniji, trebalo da se udvostruči. Iako se nekima neće dopasti to što će morati da počnu da koriste ovu tehnologiju (uvek postoji deo ljudi koji se ne snalazi sa novim tehnologijama ili iz određenih razloga odbija da ih koristi), dobra vest je da iz kompanije ne najavljuju otkaze zbog korišćenja ove tehnologije. Bar za sada.

Ova kompanija već koristi AI alat SeekAI za interne operacije, poput izrade predložaka za upite i slično, a u budućnosti će se koristiti i za lekturu dokumenata, izradu zapisnika, organizovanje dnevnog reda i komunikaciju.
Slična očekivanja kao Jahu imaju i druge kompanije, pa su tako iz Šopifaja (Shopify) ranije ove godine poslali dopis zaposlenima u kojem se objašnjava da se korišćenje AI-a očekuje u kompaniji. Tada su šefove odeljenja upozorili da, pre nego što zatraže veći broj zaposlenih ili više resursa, prvo moraju da provere može li te zahteve da ispuni – veštačka inteligencija.
Međutim, neka istraživanja, ali i primeri iz stvarnog života pokazali su suprotno od onoga čemu se nadaju u Jahu Japanu. Na primer, švedska Klarna je zamenila stotine zaposlenih AI četbotovima, ali se pokazalo da alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji obavljaju lošiji posao u odnosu na ljude, pa su iz te kompanije najavili da će se ponovo okrenuti ljudima kao kvalitetnijoj radnoj snazi.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.