• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Hakeri ponovo ukrali lične podatke korisnika u napadu na čuveni brend

Vreme čitanja: oko 2 min.

  • 0
Haker, malver Foto: Shutterstock

Sumirano

  • Mango prijavio bezbednosni incident zbog propusta marketinške firme
  • Hakeri pristupili ličnim podacima kupaca korišćenim u marketingu
  • Procureli podaci: imena, zemlje, poštanski brojevi, imejl adrese, brojevi telefona

Modni brend Mango obavestio je korisnike o bezbednosnom incidentu izazvanom propustom jedne od marketinških firmi sa kojima kompanija sarađuje. Iako su sistemi kompanije ostali netaknuti, hakeri su uspeli da dođu do ličnih podataka kupaca korišćenih u marketinške svrhe.

U zvaničnom obaveštenju od 14. oktobra, Mango navodi da je odmah po otkrivanju incidenta aktivirao sve bezbednosne protokole i obavestio špansku agenciju za zaštitu podataka i nadležne organe.

"Podaci kojima je pristupano ograničeni su na lične kontakt informacije korišćene u marketinškim kampanjama", navodi Mango.

"Nijedan bankovni podatak, broj kreditne kartice, lična karta/pasoš ili lozinke nisu kompromitovani."

Konkretno, procureli podaci uključuju imena, zemlje, poštanske brojeve, imejl adrese i brojeve telefona.

Kompanija naglašava da incident nije uticao na poslovanje, ali kupcima savetuje dodatni oprez i da ne odgovaraju na sumnjive poruke ili pozive koji bi mogli biti deo fišing kampanja.

Mango nije imenovao marketinšku firmu koja je napravila propust, niti je otkrio koliko bi kupaca moglo biti pogođeno.

Mango je osnovan 1984. godine, kao "brend mediteranskog stila života". Kompanija dizajnira, proizvodi i prodaje žensku, mušku i dečiju odeću i modne dodatke i ima oko 2.850 prodavnica širom sveta na preko 120 tržišta i skoro 17.000 zaposlenih.

Stručnjaci za bezbednost pohvalili su Mango zbog brze reakcije i transparentnosti, ali upozoravaju da se napadi ovog tipa često ne završavaju samo inicijalnim curenjem podataka. Iako finansijski podaci nisu ukradeni, napadači mogu da iskoriste imena, imejl adrese i brojeve telefona za fišing ili smišing napade - lažne poruke koje izgledaju kao da dolaze od poznatih brendova.

Iako je Mango prošao bez težih posledica, ovaj slučaj podseća da i najveće kompanije nisu imune na propuste u sistemima partnera. Zato stručnjaci poručuju da bi kompanije trebalo da redovno proveravaju bezbednosne protokole svojih partnera, posebno kada se radi o obradi podataka o kupcima.

(Ubrzanje.rs/Informacija.rs)

Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari