• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Pre tri decenije osnovan je Amazon: Evo koje savete je Džef Bezos dao direktorima

Vreme čitanja: oko 3 min.

Počeli su kao knjižara koja je spremna da proda gotovo svaku knjigu preko interneta. Danas i dalje prodaju. Ali, ne samo knjige, već gotovo sve što možete da zamislite

  • 0
Dežf Bezos Foto: Tanjug/AP

Malo je poznato da je jedan od najpoznatijih i najuspešnijih projekata u onlajn trgovini - Amazon - osnovan baš na današnji dan, 5. jula, pre 30 godina.

Džef Bezos, čovek koji je skoro tri decenije bio na čelu Amazona i koji je zahvaljujući upravo ovom projektu postao jedan od najbogatijih ljudi na svetu tokom tog vremena dao je svojim direktorima bezbroj vrednih saveta, a magazin Forbes je između ostalih izdvojio sledeće.

Postavite visok standard pri zapošljavanju

"Radije bih intervjuisao 50 kandidata za posao i odbio da zaposlim bilo koga od njih, nego što bih zaposlio pogrešnu osobu".

Uticaj svake nove zaposlene osobe tokom ranih dana vašeg startapa je ogroman. Pogrešno zapošljavanje na početku života vaše kompanije može nepovratno da promeni putanju vaše poslovne i kasnije korporativne kulture. Ako zaposlite ajkule, ne možete očekivati da se ponašaju kao delfini.

Amazon Foto: Tnajug/AP

Budite fleksibilno tvrdoglavi

"Mi smo tvrdoglavi u viziji. Mi smo fleksibilni u detaljima. Ako niste tvrdoglavi, prerano ćete odustati od eksperimenata. A ako niste fleksibilni, udarićete glavom o zid i nećete videti drugačije rešenje za problem koji pokušavate da rešite."

Ovaj savet je lakše reći nego sprovesti, jer je teško znati kada treba biti fleksibilan u vezi sa vizijom, a kada ostati dogmatičan. Možda je tajna u intuiciji?

Budite opsednuti iskustvom kupaca, a ne politikom konkurencije

"Naš svakodnevni posao je da učinimo svaki važan aspekt iskustva našeg kupca malo boljim. Postoji više načina da budete spolja fokusirani i vrlo uspešni. Možete biti fokusirani na kupce ili na konkurente. Neki ljudi su interno fokusirani, i ako dostignu kritičnu masu, mogu preokrenuti celu kompaniju."

Džef Bezos Foto: Profimedia/Emma McIntyre/Getty images

Kao što Bezos ističe, zapošljavanje pravih ljudi koji će ojačati atribute vaše korporativne kulture je ključno. Ako kritična masa novih zaposlenih uđe u vašu organizaciju sa sebičnim stavom, sebično ponašanje će postati norma i de facto aspekt kulture vaše kompanije. Ukoliko su opsednuti služenju vašim kupcima, stvorićete kulturu u kojoj zaposleni hrane jedni druge, umesto da se hrane jedni drugima.

Povremeno preispitajte organizacionu strukturu

"Velika stvar kod odluka zasnovanih na činjenicama, jeste što one nadmašuju hijerarhiju. Najmlađa osoba u kompaniji može pobediti u raspravi sa najstarijom osobom kada je reč o odluci zasnovanoj na činjenicama. S druge strane, za intuitivne odluke, morate se osloniti na iskusne rukovodioce koji su usavršili svoje instinkte."

Džef Bezos u svemiru Foto-montaža: Pixabay, Tanjug/AP

Nije neobično da rastući biznis potpuno preuredi svoju strukturu nekoliko puta pre nego što dostigne zrelost.

Znajte kada treba odbaciti pravila

Od samog početka, Amazon je imao smelu viziju – da prodaje praktično svaku knjigu online. Pre pokretanja Amazona, Džef je konsultovao nekoliko stručnjaka za izdavaštvo i nijedan od njih nije video sveprisutnost interneta koja će uslediti. Savetovali su ga da se fokusira na najprodavanije knjige i nekoliko popularnih žanrova – pristup koji su do tada mnogi primenili.

Jeff Bezos, Džef Bezos Džef Bezos / Foto: Profimedia/Backgrid USA

"Dobili smo dobar savet, ignorisali smo ga, i to je bila greška. Ali ta greška se ispostavila kao jedna od najboljih stvari koja se desila kompaniji", rekao je Bezos.

Nuđenjem onoga što je daleko nadmašilo sve drugo dostupno u to vreme, Amazon se dopao svojim ranim korisnicima, koji su rado pružili kompaniji neprocenjivu promociju od usta do usta. Da je Bezos sa svojim timom ponudio ono što odavno postoji - verovatno nikada ne bi postigli kritičnu masu koja je na kraju dovela do širokog prihvatanja kompanije na tržištu.

(Ubrzanje.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari