Pozdravite se sa starim "guglanjem": Nova funkcija već primenjena u SAD, jedna stavka i dalje pod sumnjom

Vreme čitanja: oko 2 min.

Očekuje se da će se sažeci pretrage naći na vrhu stranice

Foto: IgorShishkin / Shutterstock.com
  • Pretraživač pred velikim promenama

  • Kompanija je prethodno pretrpela kritike

  • Noviteti najavljeni na nedavno održanoj velikoj konferenciji

Već duže vreme Gugl (Google) prima kritike zbog toga što su rezultati pretraživanja pretrpani reklamnim linkovima, što korisnicima otežava pronalazak željenog odgovora. Odluka da se osnovni proizvod Gugla reorganizuje i nadogradi kako bi se uskladio s vizijom veštačke inteligencije kompanije Alfabet (Alphabet) predstavlja odgovor na te kritike, ali i na sve jaču konkurenciju koja dolazi od ChatGPT-a i AI startapa poput Arc-a i Perplexity-a.

Promene su najavljene na Guglovoj developerskoj konferenciji I/O pre nekoliko dana, što je istakla Liz Reid iz odeljenja za pretraživanje, predstavljajući se javnosti nakon što je pre dva meseca preuzela vođenje tog odeljenja, koje se bavi razvojem pretraživača i povezanih proizvoda i usluga, piše Bug.

Promene u načinu funkcionisanja pretraživača već su duže vreme razvijane u odeljenju Search Labs, koji je eksperimentisao s novim funkcionalnostima nazvanim Search Generative Experience. Rezultati tih eksperimenata su sada predstavljene promene koje značajno menjaju način prikaza rezultata i generisanja stranica.

Gugl je za uvođenje tih promena prilagodio svoj model Džemini (Gemini AI). Detalji o veličini tog modela i načinu na koji će se kontrolisati kvalitet rezultata još nisu objavljeni. Nova funkcionalnost nazvana je AI Overviews (AI pregled), jer će sažeci generisani veštačkom inteligencijom sada biti prikazani na vrhu stranice rezultata pretraživanja.

Dan nakon prezentacije na I/O konferenciji, nova funkcionalnost implementirana je u pretraživač za korisnike u SAD, prenosi Poslovni.hr.

Veštačka inteligencija unaprediće pretraživač i olakšati korisnicima pronalazak informacija, ali još uvek se ne može tvrditi da je to marketinški trik ili brzo izrađen model samo za potrebe konferencije.

Gugl je već kritikovan zbog puštanja nedovršenih i nedomišljenih proizvoda, zbog čega je poznata sintagma "Guglovo groblje aplikacija".

AI pregled (zasnovan na veštačkoj inteligenciji) neće se pojavljivati na svim stranicama, objasnila je gospođa Reid.

"Ako tražite Walmart.com, verovatno želite samo da 'odete' na Walmart.com", rekla je Reid. "Ako imate tako jednostavno pitanje, uputićemo vas tamo".

(Ubrzanje.rs)