Mediji raskrinkali reklame na društvenim mrežama: Otkrili dokaze da giganti prisluškuju korisnike
Mediji otkrili dokumenta navodnog partnera tri tehnološka giganta, prezentacija u šest koraka objašnjava kako se dolazi do podataka o kupcima
-
Otkriveno postojanje softvera za aktivno slušanje
-
Softver koristi veštačku inteligenciju da prikuplja podatke
-
Sumnja korisnika pametnih uređaja dobila je potvrdu u otkrivanju ovih službenih informacija
Milioni ljudi sumnjaju u to, ali sada je procurila informacija koja sugeriše da nas telefoni stvarno prisluškuju. Izgleda da prezentacija jednog od marketinških partnera Fejsbuka (Facebook) otkriva kako ta firma prisluškuje razgovore korisnika kako bi kreirala ciljane oglase.
U prezentaciji Cox Media Group (CMG) tvrdi da njihov softver za "aktivno slušanje" koristi veštačku inteligenciju za prikupljanje i analizu "podataka o namerama u realnom vremenu" tako što sluša ono što govorite preko mikrofona vašeg telefona, laptopa ili kućnog asistenta.
"Oglašivači mogu da povežu ove glasovne podatke sa podacima o ponašanju kako bi ciljali potrošače koji su trenutno na tržištu", navodi se u prezentaciji.
Prezentacija dalje ističe Fejsbuk, Gugl i Amazon kao klijente CMG-a, sugerišući da bi mogli koristiti njihovu uslugu aktivnog slušanja za ciljanje korisnika.
Do prezentacije koja prikazuje mogućnosti softvera za aktivno slušanje potencijalnim klijentima došli su novinari iz 404 Media, piše Daily mail, a otkako se za to pročulo Gugl je uklonio CMG kao partnere sa vebsajta.
Meta, roditeljska kompanija Fejsbuka, priznala je da proveravaju saradnju sa CMG zbog mogućih kršenja uslova korišćenja. Za 404 Media Amazon je odgovorio da njihov odeljak za oglase "nikada nije radio sa CMG-om na ovom programu i nema nameru da to učini". Ali njihov portparol je dodao da ukoliko jedan od njihovih partnera krši pravila, kompanija će preduzeti mere, ostavljajući time status Amazonove veze sa CMG-om nedefinisanim.
Ukrštanje glasovnih i podataka o ponašanju
Prezentacija detaljno opisuje šest koraka koje CMG-ov softver za aktivno slušanje koristi za prikupljanje glasovnih podataka potrošača preko gotovo bilo kog uređaja sa mikrofonom, uključujući pametan telefon, laptop ili kućnog asistenta.
Nejasno je da li AL softver prisluškuje konstantno ili u određenim prilikama, kada je mikrofon aktivan, kao prilikom telefonskog poziva. Oglašivači potom koriste ove informacije da targetiraju "potrošače na tržištu", što su pojedinci koji aktivno razmatraju kupovinu određenog proizvoda ili usluge.
Ako vaši glasovni podaci ili podaci o ponašanju sugerišu da razmatrate kupovinu nečega, oglašivači će vam "poslužiti" reklame za tu kupovinu. Na primer, ako razmišljate o kupovini automobila marke Tojota, mogli biste početi da viđate oglase za njihove najnovije modele.
"Jednom pokrenuta, tehnologija automatski analizira sadržaj vašeg sajta i kupaca kako bi kontinuirano poboljšavala targetiranje publike", navodi se u prezentaciji.
Dakle, ako vam se čini da vidite više reklama o konkretnim proizvodima, nakon što o tome popričate sa prijateljem ili ga pretražujete na internetu, ovo može biti razlog, piše Dejli mejl.
Korisnici pametnih uređaja godinama spekulišu o tome da njihovi telefoni i tableti "prisluškuju". Međutim, većina tehnoloških kompanija je potpuno negirala ove tvrdnje.
Tehnološki giganti negirali optužbe
Na primer, Metin centar za privatnost navodi da razumeju da reklame nekad mogu biti toliko specifične "da deluje da smo vam prisluškivali razgovore, ali nismo".
Ali informacije koje su sad procurile samo su najnovije u seriji izveštaja koji sugerišu da vas telefon zaista sluša i da bi sajtovi poput Fejsbuka mogli da zarađuju na osnovu onoga što govorite.
Postojanje ovog AL servisa otkriveno je prvi put u decembru 2023. godine. Dan kasnije otkrili su malu AI marketinšku kompaniju pod nazivom MindSift koja se hvalila podkastom o korišćenju pametnih zvučnika za ciljanje oglasa.
Iako možda deluje iznenađujuće, AL je legalan, tvrdio je CMG u blogu iz novembra prošle godine, koji je potom obrisan.
"Kada preuzimanje nove aplikacije ili ažuriranje nudi potrošačima višestrane ugovore o korišćenju, negde u sitnom tekstu često je uključeno i aktivno slušanje", stajalo je u blogu, navodi Dejli mejl.
Ovo bi moglo objasniti kako CMG uspeva da se izvuče u državama sa zakonima o prisluškivanju koji zabranjuju snimanje nekoga bez njihovog znanja, kao što je Kalifornija.
CMG nije odgovorio na poziv za komentar.
Inače, reč je o američkom medijskom konglomeratu sa sedištem u Atlanti u Džordžiji. Kompanija pruža usluge emitovanja, digitalnih medija, oglašavanja i marketinga, i ostvarila je prihod od 22,1 milijardu dolara u 2022. godini.
(Ubrzanje.rs)