I pre eskalacije odnosa SAD i Kine, američki gigant počeo da beleži gubitke na vrlo važnom tržištu

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Tanjug/AP
  • Epl spao na peto mesto na tržištu pametnih telefona

  • Potiskuju ga domaći proizvođači

  • Zahvaljujući subvencijama iz Pekinga, korisinici se okreću jeftinijim proizvodima

Čak i pre nedavne eskalacije američko-kineskog carinskog spora, američki proizvođač pametnih telefona Epl (Apple) pretrpeo je ozbiljan udarac na za njega veoma važnom kineskom tržištu.

Dok prodaja pametnih telefona domaćih proizvođača raste, prodaja Eplovog modela ajfon (iPhone) beleži snažan pad.

Između januara i marta, Epl je prodao 9,8 miliona ajfona u Kini, što je devet procenata manje nego godinu dana ranije.

Tržišni udeo američke kompanije na kineskom tržištu pao je na 13,7 procenata, nakon što je u istom periodu prošle godine iznosio 15,6 procenata. To je gurnulo Epl na peto mesto na listi najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini, prema preliminarnim podacima kompanije za istraživanje tržišta IDC.

Uprkos padu, Epl je bio jedini ne-kineski proizvođač koji se našao među pet najvećih proizvođača pametnih telefona u Kini.

Najveći deo tržišta zauzeo je kineski konkurent Šaomi (Xiaomi) u prvom kvartalu. Kompanija, čija ponuda proizvoda obuhvata sve, od pametnih telefona preko kućnih aparata do električnih vozila, prodala je 13,3 miliona pametnih telefona na domaćem tržištu u prvom kvartalu, što je 39,9 procenata više nego godinu dana ranije. Pekinške subvencije prilagođene potrošačima povećale su potražnju za jeftinijim proizvodima, izvestila je nemačka novinska agencija DPA.

Epl se poslednjih godina suočava sa sve većom konkurencijom u Kini. Dok je u poslednjem kvartalu prošle godine još uvek s malom razlikom bio vodeći proizvođač pametnih telefona u zemlji, ove godine je morao da prizna poraz ne samo Šaomiju, već i takođe kineskim kompanijama Huawei, Oppo i Vivo.

Analitičari navode da bi potražnja mogla da opadne u narednim tromesečjima zbog trgovinskog spora između Pekinga i Vašingtona, jer uzvratne carine povećavaju troškove za preduzeća i negativno utiču na raspoloženje potrošača.

(Ubrzanje.rs/Seebiz)