Tesla počela testiranje automobila bez volana i pedala za gas i kočnicu: Ima specifičnu bateriju

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Sumirano

  • Tesla razvija autonomni taksi-servis sa vozilima bez volana i pedala
  • Cybercrab je dvosed predstavljen krajem 2024. godine
  • Ima manju bateriju sa dometom do 322 km i bežično punjenje

Tesla je, čini se, korak bliže svom autonomnom taksi-servisu u kojem će ljude prevoziti njihovi automobili bez volana i pedala za gas i kočnicu. Sajberkab (Cybercrab) je predstavljen krajem 2024. godine, a Maskov plan je da ta vozila, u kojima ima mesta samo za dve osobe, jednog dana zamene klasične taksije. Kompanija je već počela da testira svoj robotaksi servis u Ostinu, ali za sada se koristi prilagođena verzija Modela Y, u kojoj i dalje sede ljudski vozači spremni da reaguju i preuzmu kontrolu u slučaju da tehnologija zakaže.

U budućnosti bi, umesto tih Modela Y, američkim putevima, odnosno samo na odabranim tržištima, mogli da se kreću Sajberkabovi, ali pre tog trenutka potrebno je sprovesti brojne testove koji će dokazati da je ova tehnologija bezbedna, odnosno da Maskovi robotaksiji mogu bez problema da dele put sa vozilima kojima upravljaju ljudi.

Sajberkab na testnoj stazi

Iako Tesla u poslednje vreme nije spominjala nikakve novosti u vezi sa Sajberkabom, prošle nedelje je na testnoj stazi u njihovoj fabrici u Frimontu ovo vozilo snimljeno u vožnji. Prema ranijim informacijama, početak proizvodnje planiran je za početak 2026. godine, ali je jasno da se ti planovi mogu promeniti. Iako testiranje na stazi u Frimontu sugeriše da se lansiranje vozila približava, primer Sajbertraka pokazuje da se razvoj može znatno odužiti. Naime, Sajbertrak je prvi put viđen na toj testnoj stazi u decembru 2021. godine, ali se u prodaji pojavio tek dve godine kasnije.

S druge strane, od pojavljivanja na testnoj stazi do početka prodaje Modela Y prošlo je samo mesec dana.

Iako svi detalji o Sajberkabu nisu objavljeni, poznato je da će ovaj dvosed imati manju bateriju (kapaciteta manjeg od 50 kW) sa dometom do 322 kilometra, a zanimljivo je da će se baterija puniti bežično.

Još nije poznato kada će ovaj automobil početi s probnim vožnjama putnika na javnim putevima, niti kada bi mogao postati svakodnevna pojava na američkim ulicama poput Vejmovih (Waymo) robotaksija, kojima računari već godinama upravljaju bez većih problema. S obzirom na to da je Tesla tek pre nekoliko meseci počela testiranje svojih autonomnih Modela Y, teško da bi se Sajberkabovi uskoro mogli pojaviti na putevima.

Ovaj automobil, odnosno robotaksi servis, od velike je važnosti za Teslu, a Ilon Mask je više puta istakao da su autonomna vožnja i robotaksiji, zajedno s robotikom i njihovim robotom Optimusom, ključ budućeg uspeha kompanije, zahvaljujući kojima bi Tesla mogla da dostigne tržišnu vrednost od više biliona dolara.

(Ubrzanje.rs/Zimo)