Da li će Apple Ads i Maps postati "čuvari kapije": Evropska komisija pokreće istragu o uslugama
Evropska komisija (EK) najavila je da će u narednih 45 radnih dana razmotriti da li Eplovi servisi reklame (Apple Ads) i mape (Apple Maps) potpadaju pod stroža pravila Zakona o digitalnim tržištima (DMA).
Kompanija Epl je prethodno obavestila Komisiju da su njeni servisi dostigli određen broj korisnika koji definiše DMA.
Nakon te notifikacije, Evropska komisija pokreće formalnu istragu da proveri da li pomenuti Eplovi servisi zaista zaslužuju status "čuvara kapije" (gatekeeper), na koje se odnose znatno stroža pravila iz pomenutog zakona, prenosi Rojters.
Ako Komisija donese odluku da servisi zaslužuju taj status, Epl će dobiti šest meseci da ispuni strože uslove iz Zakona o digitalnim tržištima.
Pomenuta pravila DMA primenjuju se na kompanije koje pružaju osnovne platformske usluge, kao što su pretraživači, prodavnice aplikacija i usluge razmene poruka.
U pitanju su firme koje imaju značajan uticaj na unutrašnje tržište, snažnu i trajnu tržišnu poziciju i predstavljaju važnu vezu između preduzeća i potrošača.
Ovo se odnosi na servise koje imaju 45 miliona aktivnih krajnjih korisnika mesečno i 10.000 poslovnih korisnika godišnje u svakoj od poslednje tri finansijske godine, navodi se na veb stranici Evropske komisije.
(Telegraf.rs/Tanjug)