Švedski startap obezbedio 10 miliona evra za zeleniji cement: Njihova tehnologija menja igru?
Planiraju da proizvedu cement koji emituje 95 odsto manje ugljenika od tradicionalnih metoda
-
Oko 60 odsto ukupnih emisija cementne industrije je rezultat zagrevanja krečnjaka u peći
-
Cemvision demo fabrika u Poljskoj, koja je pokrenuta sredinom 2023. godine, proizvodi 4.000 tona cementa godišnje
-
Cemvision želi da prodaje direktno potrošačima, za razliku od drugih zelenih cementnih startapa
Beton, mešavina cementa, peska i vode, drugi je najkorišćeniji materijal na Zemlji posle vode. Problem je što proizvodnja cementa emituje 8 odsto globalnog CO2, četiri puta više od avionskog saobraćaja.
"Na putu smo da proizvedemo cement koji emituje 95 odsto manje ugljenika od tradicionalnih metoda, a da pritom ostane jednako jak, čak i brže da se suši", rekao je za TNV izvršni direktor Cemvision-a Oscar Hallen.
Kada se krečnjak zagreva u peći, kalcijum karbonat se razlaže na kalcijum oksid i ugljen-dioksid. Oko 60 odsto ukupnih emisija cementne industrije je rezultat ovog procesa. Korišćenjem određenih industrijskih nusproizvoda, poput šljake iz proizvodnje čelika, Cemvision u potpunosti zaobilazi ovu hemijsku reakciju.
Ostalih 40 odsto emisija cementa potiče od energije potrebne za pregrevanje krečnjaka u peći.
Cemvision demo fabrika u Poljskoj, koja je pokrenuta sredinom 2023. godine, proizvodi 4.000 tona cementa godišnje i pokreće se na biogorivo. Startap trenutno razvija peć koja radi na (uglavnom obnovljivu) električnu energiju u svojoj laboratoriji u Stokholmu. Pošto se industrijski otpad koji koristi može preraditi na nižim temperaturama, Cemvisionu je potrebno mnogo manje energije za proizvodnju cementa prenosi thenextweb.
U znak poverenja za svoju tehnologiju koja potencijalno menja igru, stokholmska kompanija Cemvision obezbedila je 10 miliona evra za ono što tvrdi da je najveći izvor finansiranja ikada prikupljen od strane pokretača zelenog cementa.
Za razliku od većine zelenih cementnih startapa koji se udružuju sa većim cementnim kompanijama kako bi izneli svoj proizvod na tržište, Cemvision želi da prodaje direktno potrošačima. To mogu biti građevinske kompanije, razvijači obnovljivih izvora energije - u suštini svaka industrija koja koristi cement. Globalno, to tržište vredi oko 400 milijardi dolara, tako da ima dosta prostora za rast.
(Ubrzanje.rs)