Startap razvija tehnologiju koja je svetu danas neophodna: "Sledeća faza je da prepozna sreću i tugu"

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Sumirano

  • Startap kompanija FarX iz Malverna razvila tehnologiju za bezbednije prijavljivanje na sajtove
  • Tehnologija kombinuje prepoznavanje glasa i lica sa veštačkom inteligencijom
  • Algoritam uči o emocionalnom stanju korisnika za poboljšanje korisničkih usluga

Startap kompanija iz Malverna, gradića u Engleskoj, blizu granice sa Velsom, odlučila je da se suprotstavi hakerima i kradljivcima identiteta, nakon što je razvila tehnologiju osmišljenu da učini prijavljivanje na sajtove bezbednijim.

Kompanija FarX, sa sedištem u naučnom parku u tom gradu, spojila je prepoznavanje glasa i lica sa veštačkom inteligencijom kako bi obezbedila dodatnu zaštitu korisnicima koji pristupaju osetljivim informacijama, a tehnologiju sada koristi i bankarska industrija.

Iz firme navode da što više ljudi koristi ovu tehnologiju, to AI više uči o njima, što mu pomaže da razlikuje stvarnu osobu od onoga ko pokušava da je imitira.

Kompanija, osnovana tokom pandemije kovida, već je dobila patente u Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Američkim Državama.

"U suštini, kreirali smo klasu AI algoritama koji uče o svakom pojedincu. Što vas više 'vidi' i 'čuje', to vas bolje prepoznaje. Što vas bolje prepoznaje, to je uspešniji u otkrivanju trenutka kada zapravo niste vi – već falsifikator ili deepfake koji pokušava da probije sistem", rekao je osnivač i direktor Klajv Samerfild, koji ima trideset godina iskustva u razvoju tehnologije za prepoznavanje govora.

"Veseli ili frustrirani"

On je rekao da je ključni deo plana bio da se "prepoznavanje glasa i lica spoji u jedinstveni algoritam", čime se nudi "mnogo bogatiji način" verifikacije korisnika.

Samerfild je dodao da sledeća faza razvoja algoritma podrazumeva učenje o emocionalnom stanju korisnika.

"Svi mi učimo kada su ljudi srećni, tužni, frustrirani ili ljuti – tako učimo kao ljudi", rekao je. "Sledeća faza našeg algoritma jeste da sistem nauči da prepoznaje sreću i tugu. To postaje izuzetno važno kada počnemo da ugrađujemo ove tehnologije u sisteme kao što su automatizovane korisničke službe. Dakle, sledeća generacija četbotova moći će da prepozna vaš glas i lice i da utvrdi da li ste zaista zadovoljan korisnik – ili ste frustrirani korisnik."

(Ubrzanje.rs/BBC)