Da li četbotu treba pisati "hvala" i "molim"? Ako vas ne brinu socijalni razlozi, postoje ozbiljni ekonomski
-
Svako "hvala" i "molim" povlači potrošnju električne energije za generisanje (novog) odgovora
-
Izvršni direktor kompanije OpenAI misli da je vredno praviti taj trošak ukoliko će se u komunikaciji više osetiti "dodir ljudskog"
-
Sa druge strane ističu se rizici od stvaranja zavisnosti od četbotova
Za sve napredne opcije, pokretanje modela veštačke inteligencije je skupo, što zahteva veliko ulaganje u hardver i potrošnju struje. Proizilazi da ćaskanje i ljubaznosti vode trošenju desetina miliona dolara za troškove komopanije OpenAI.
Ipak, izvršni direktor kompanije Sem Altman smatra da je vredno toga, zato što ovi odgovori, makar delovali nebitno, komunikaciju sa AI modelima čine toplijom, više ljudskom.
Mnogi od korisnika veštačke inteligencije, koriste je svakodnevno. Deo njih razvio je "dublju" povezanost sa AI modelima, obraćajući im se kao prijatelju. Pri čemu se komunikacija često vodi uz izraze: hvala i molim.
Sem Altman priznaje da odgovori na ove ljubaznosti kompaniju koštaju mnogo. Skorašnji izveštaji, izveštaji sugerišu da odgovor od tri reči: "Nema na čemu", prave trošak jednak potrošnji 40-50 mililitara vode.
Istraživači kompanije OpenAI i MIT (Masačusetski tehnološki institut) ističu da ljudi mogu postati emotivno zavisni od četbotova. Ovo će biti sve izraženije kako razgovori s njima budu sve sličniji ljudskim.
(Ubrzanje.rs/Tomshardware)