Vreme čitanja: oko 1 min.
Amazon ušao u posao s robotaksijem: Prva vozila testira na ulicama Los Anđelesa
Vreme čitanja: oko 1 min.

-
Ćerka firma kompanije Amazon bavi se razvojem autonomnih vozila
-
Trenutno prikupljaju podatke za mapiranje
-
Na ulicama Los Anđelesa već uspešno posluje Vejmo
Zuks (Zoox), jedinica kompanije Amazon koja se bavi autonomnom vožnjom, od utorka na ulice Los Anđelesa uvodi malu flotu prepravljenih test vozila, što je skroman, ali značajan korak dok se kompanija polako približava pružanju vožnji za javnost u Las Vegasu i San Francisku kasnije ove godine.
Ova akcija prikupljanja podataka označava ulazak kompanije Zuks u šesti grad i postavlja temelje za buduću uslugu robotaksija.
Za razliku od rivala Vejmo (Waymo), koji već obezbeđuje uslugu plaćenog robotaksija na ulicama Los Anđelesa, Zuks je tek na početku.
Ovo uvođenje podrazumeva slanje ručno upravljanih vozila Toyota Highlander, opremljenih Zuksovom tehnologijom za autonomnu vožnju, kako bi prikupili podatke za mapiranje uoči šireg testiranja autonomnih vozila u Los Anđelesu ovog leta.
Trenutno testira svoja autonomna vozila, kako flotu testnih vozila Highlander, tako i specijalno dizajnirane robotaksije bez volana i pedala — u nekoliko gradova.
Važno je napomenuti da je Zuks proširio oblasti u kojima njegov specijalno dizajnirani robotaksi saobraća javnim putevima bez prisustva ljudskog vozača, i to u Foster Sitiju, San Francisku i Las Vegasu. Nedavno je kompanija omogućila zaposlenima, medijima i drugim proverenim gostima da isprobaju ovu uslugu.
Testiranje takođe traje u Ostinu, Majamiju i Sijetlu, gde još uvek postoje ljudi za volanom, iz bezbednosnih razloga.
Širenje u Kaliforniji dolazi par nedelja nakon što je Zuks povukao softver za 258 vozila zbog problema sa sistemom autonomne vožnje, neočekivanog naglog kočenja.
Vejmo je na ulice LA već lansirao potpuno autnonomni robotaksi servis. Do ovog datuma, to je jedina kompanija koja se bavi autonomnom vožnjom u SAD koja nudi usluge u više gradova. Kompanija u vlasništvu Alfabeta teži da proširi poslovanje u još nekoliko gradova u naredne dve godine.
(Ubrzanje.rs/TechCrunch)
Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dejan
Kada će u Srbiji biti ovi taksiji. Zar mi moramo da čekamo na sve 30 i više godina nakon što se nešto negde pojavi.
Podelite komentar