Vreme čitanja: oko 2 min.
Srbija ponovo u centru Gamescoma: Najbolje igre i domaći razvojni timovi predstavljeni pred 350.000 posetilaca
Vreme čitanja: oko 2 min.

Sumirano
- Srpske gejming kompanije i SGA po treći put učestvuju na Gamescom sajmu u Kelnu.
- Predstavljene najuspešnije igre i studiji iz Srbije, uz promociju nezavisnih studija.
- Privredna komora Srbije podržava nastup, industrija beleži rast prihoda od 22%.
- Na sajmu učestvuju kompanije poput Allcorrect, Onyx Studio, Webelinx Games.
- Zakazano preko 200 sastanaka sa stejkholderima radi otvaranja poslovnih prilika.
Gejming kompanije iz Srbije, zajedno sa Asocijacijom industrije video igara (SGA), uz podršku Privredne komore Srbije, po treći put nastupaju na vodećem svetskom gejming sajmu Gamescom u Kelnu, od 20. do 24. avgusta.
Zaједnički štand nalazi se u biznis zoni sajma, među 1.500 izlagača iz više od 70 država. U biznis i potrošačkoj zoni sajma ove godine očekuje se preko 350.000 posetilaca.
- Ove godine ideja je bila da predstavimo najbolje iz Srbije – najuspešnije igre, ali i studije koji se bave pružanjem usluga. Na štandu smo takođe najavili predstojeće događaje, poput Unreal Day konferencije u oktobru. Fokus je bio i na promovisanje nezavisnih studija koji su trenutno u potrazi za izdavačima za svoje igre - rekao je Mihajlo Jovanović Džaril, direktor Asocijacije.
Mihailo Vesović, zamenik predsednika Privredne komore Srbije, rekao je da Privredna komora Srbije već treću godinu zaredom podržava nastup u Kelnu domaćih kompanija u oblasti perspektivne i stalno rastuće gejmerske industrije.
Kako je podsetio, industrija video-igara Srbije zabeležila je u 2024. godini rast prihoda od čak 22 odsto, a samo 15 najuspešnijih srpskih gejming kompanija prošle godine prihodovalo je preko 214 miliona evra, dok je ukupan broj firmi u ovoj oblasti posla oko stotinu.
Na Gamescom-u učestvuju kompanije: Allcorrect, Onyx Studio, Webelinx Games, Trap Plan, Force Media i OOX Studio, kao i Asocijacija industrije video igara. Sa ciljem što boljeg prezentovanja industrije u kojoj radi oko 4.500 ljudi, na štandu su organizovane projekcije trejlera najpoznatijih igara.
Izdavači, investitori, mediji i javnost i ove godine imaju priliku da se upoznaju sa srpskim gejming ekosistemom. Zakazano je preko 200 sastanaka sa zainteresovanim stejkholderima, što je i primarni cilj nastupa svake godine - otvaranje poslovnih prilika za lokalne biznise.
- OOX studio imao je oko 20 sastanaka. Izuzetno nam je važno što imamo zajednički štand, umesto da smo nastupili sami. Partneri imaju gust raspored, lakša je organizacija sastanaka, ali i daleko više cene ozbiljnost kada neko ima nacionalni štand. SGA je organizovala i javni događaj na štandu kojem je prisustvovalo preko 200 posetilaca iz biznis sektora. Čak i kada se ništa zvanično ne dešava, ljudi prilaze štandu i imamo neposredan kontakt sa poslovnim partnerima - kaže Marko Štrba, osnivač OOX studija za razvoj igara i aplikacija.
SGA je učestvovala i na godišnjoj skupštini Evropske gejming federacije (EGDF) i sastanku sa organizacijom Video igre Evrope (VGE). Teme na oba skupa bile su posvećene budućnosti evropske gejming industrije i izazovima na kojima se trenutno zajednički radi – zaštita dece u onlajn sferi, finansiranje novih studija i igara, razvoj talenata i organizacija međunarodnih događaja.
(Ubrzanje.rs)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.