Vreme čitanja: oko 1 min.
Gigant najavljuje baterije bez litijuma za električne automobile: "Duža vožnja i vek trajanja, bolje ubrzanje"
Vreme čitanja: oko 1 min.
Sumirano
- Tojota blizu proboja s čvrstim baterijama za električna vozila
- Prvo vozilo s čvrstom baterijom očekuje se 2027. godine
- Baterije poboljšavaju ubrzanje, bezbednost i vek trajanja
Tojota je saopštila da je blizu velikog proboja u svetu inovacija za električna vozila - potpuno čvrste baterije koja bi mogla da učini zastarelim automobile na benzinski pogon.
Tehnološki veb-sajt "Elektrek" prenosi da najnovija objava japanskog proizvođača automobila sugeriše da bi dugo očekivana tehnologija uskoro mogla da bude spremna za puteve, a prvo električno vozilo sa čvrstom baterijom očekuje se već 2027. godine, prenosi N1, pozivajući se na agenciju Srna.
Za razliku od današnjih litijum-jonskih baterija, koje se oslanjaju na tečne elektrolite koji ograničavaju efikasnost, Tojotin dizajn nove generacije zamenjuje tečnost - čvrstim materijalom.
To znači da će električna vozila imati manje, izdržljivije baterije koje se pune za nekoliko minuta i pružaju duži domet između punjenja.
Proizvođač automobila saopštio je da bi njegove nove čvrste baterije mogle značajno da poboljšaju domet vožnje, vreme punjenja i izlaznu snagu, nudeći bolje ubrzanje, poboljšanu bezbednost i duži vek trajanja, a sve uz smanjenje veličine i težine baterije.
Saobraćaj je i dalje jedan od najvećih izvora zagađenja vazduha, doprinosi narušavanju zdravlja respiratornih organa i globalnom zagrevanju planete.
Iako se broj električnih vozila povećava širom sveta, većina vozača i dalje ukazuje na strah od kratkog dometa i dugo vreme punjenja baterija kao prepreke.
Japan, gde se nalazi sedište Tojote, ulaže velika sredstva u domaću proizvodnju baterija da bi smanjio zavisnost od uvoznog gasa i nafte.
(Ubrzanje.rs/N1)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
teorija zavere
Vodonik je mnogo bolje rešenje. Svako rudarenje zagađuje okolinu, a proizvodnja vodonika ne. Video sam jednom stanicu za proizvodnju vodonika koja se napaja solarnom energijom. Tu je jedini zagađivač proizvodnja solarnih panela. Da ne pominjemo da je sedenje na bateriji (u električnom vozilu) štetno za organizam.
Podelite komentar