• 1

Vreme čitanja: oko 2 min.

Koliko je startap kompanija u Srbiji i šta je doneo veliki rast? Najveća nada "prolaz" na strano tržište

Vreme čitanja: oko 2 min.

Vrlo su bitni kontakti, poručuje direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Bjelotomić

  • 1
Posao, sastanak Foto: Shutterstock
  • Broj zaposlenih se povećao za oko 3.000 ljudi
  • Veliki rast zabeležen u poslednje dve godine
  • Raste broj mladih koji se uključuju u ekosistem

Direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Bjelotomić izjavio je danas da startap ekosistem nastavlja da raste i da je izveštaj koji je rađen uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) pokazao da se broj srpskih startap kompanija, kao i broj zaposlenih, duplirao za dve godine.

On je za Tanjug rekao da je je trenutni broj srpskih startap kompanija 750, a da je broj zaposlenih u srpskim startap sistemu prešao 6.000, što je, kako napominje, značajan rast u prethodne dve godine, jer je to povećanje od skoro 3.000 ljudi.

"S druge strane, broj kompanija koji raste i broj mladih ljudi koji se uključuje dovodi do toga da je možda naš ekosistem malo nezreliji nego pre godinu dana i tu nam je jako bitno da kompanije koje su iskusnije budu aktivnije, da se internacionalizuju više i da dolazi do značajnijih investicija kada je u pitanju finansijska podrška njihovom razvoju", kaže Bjelotomić.

Odgovarajući na pitanje da li srpske digitalne kompanije imaju prolaz na globalno tržište i kakve mogućnosti im nudi EXPO 2027, Bjelotomić je istakao da EXPO prilika za promociju i prilika da se pozitivnije stvari pričaju o državi.

Kopaonik biznis forum Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

"Vrlo je bitno da se hvataju kontakti na stranom tržištu i to je nešto što nije svojstveno našoj ekonomiji, bar ne poslednjih dvadesetak godina. Cela ta priča oko izvoza IT-ja je bila dominatno u uslugama, sada pokušavamo da prodamo proizvode i neku našu tehnologiju, tako da su to drugačiji korisnici", objasnio je on.

Govoreći o ključnim stvarima za dalji napredak srpskog startap sistema, Bjelotomić je rekao da su osnivači startapova uglavnom ljudi sa obrazovnom pozadinom koja je vezana za tehnologiju i napomenuo da je jako bitno da se što više ljudi koji se vezani za ekonomiju, biznis i menadžment uključe kako bi prodaja postala aktivnija i kako bi se kroz tu prodaju dobili što bolji korisnici u inostranstvu.

(Ubrzanje.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari