Vreme čitanja: oko 2 min.
Koliko je startap kompanija u Srbiji i šta je doneo veliki rast? Najveća nada "prolaz" na strano tržište
Vreme čitanja: oko 2 min.
Vrlo su bitni kontakti, poručuje direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Bjelotomić

- Broj zaposlenih se povećao za oko 3.000 ljudi
- Veliki rast zabeležen u poslednje dve godine
- Raste broj mladih koji se uključuju u ekosistem
Direktor Inicijative "Digitalna Srbija" Nebojša Bjelotomić izjavio je danas da startap ekosistem nastavlja da raste i da je izveštaj koji je rađen uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID) pokazao da se broj srpskih startap kompanija, kao i broj zaposlenih, duplirao za dve godine.
On je za Tanjug rekao da je je trenutni broj srpskih startap kompanija 750, a da je broj zaposlenih u srpskim startap sistemu prešao 6.000, što je, kako napominje, značajan rast u prethodne dve godine, jer je to povećanje od skoro 3.000 ljudi.
"S druge strane, broj kompanija koji raste i broj mladih ljudi koji se uključuje dovodi do toga da je možda naš ekosistem malo nezreliji nego pre godinu dana i tu nam je jako bitno da kompanije koje su iskusnije budu aktivnije, da se internacionalizuju više i da dolazi do značajnijih investicija kada je u pitanju finansijska podrška njihovom razvoju", kaže Bjelotomić.
Odgovarajući na pitanje da li srpske digitalne kompanije imaju prolaz na globalno tržište i kakve mogućnosti im nudi EXPO 2027, Bjelotomić je istakao da EXPO prilika za promociju i prilika da se pozitivnije stvari pričaju o državi.

"Vrlo je bitno da se hvataju kontakti na stranom tržištu i to je nešto što nije svojstveno našoj ekonomiji, bar ne poslednjih dvadesetak godina. Cela ta priča oko izvoza IT-ja je bila dominatno u uslugama, sada pokušavamo da prodamo proizvode i neku našu tehnologiju, tako da su to drugačiji korisnici", objasnio je on.
Govoreći o ključnim stvarima za dalji napredak srpskog startap sistema, Bjelotomić je rekao da su osnivači startapova uglavnom ljudi sa obrazovnom pozadinom koja je vezana za tehnologiju i napomenuo da je jako bitno da se što više ljudi koji se vezani za ekonomiju, biznis i menadžment uključe kako bi prodaja postala aktivnija i kako bi se kroz tu prodaju dobili što bolji korisnici u inostranstvu.
(Ubrzanje.rs)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Čoban
Šta je startap
Podelite komentar