• 0

Vreme čitanja: oko 3 min.

Uzbekistan stigao do prvog jednoroga! Predstavljamo vam uzbekistanski "Amazon"

Vreme čitanja: oko 3 min.

Do kraja ove godine, Uzum planira da kombinuje sve svoje poslove u dve super aplikacije

  • 0
Online kupovina Foto: Shutterstock
  • Sektor e-trgovine čini samo 2,2 odsto ukupnog maloprodajnog tržišta Uzbekistana

  • Uzum je osnovan u oktobru 2022. i danas ima više od 8 miliona aktivnih korisnika mesečno i više od 9.000 trgovaca koji prodaju preko 600.000 jedinica

  • Uzum planira da dve trećine novih sredstava iskoristi za svoje fintech poslovanje i jednu trećinu za e-trgovinu

Uzum, startap za e-trgovinu koji nudi onlajn kupovinu, fintech i dostavu hrane milionima kupaca u Uzbekistanu, prikupio je 114 miliona dolara, postavši prvi jednorog u zemlji sa procenom od 1,16 milijardi dolara.

Uzbekistan je plodno tlo za startape, s obzirom na činjenicu da ljudi mlađi od 30 godina čine oko 60 odsto njegove populacije, koja broji više od 35 miliona.

Zemlja takođe uživa stopu pismenosti od skoro 100 odsto (prema njenoj vladi), više od 76 odsto "penetracije" interneta i više od 75 odsto stope "penetracije" pametnih telefona. U 2020, centralnoazijska nacija je imala skoro 1.200 startapa, od kojih je 85 odsto bilo u fazi pokretanja.

Fintech startapi dominirali su tržištem sa 30 odsto udela, a slede startapi e-trgovine sa 27 odsto, prema procenama (PDF) Azijske razvojne banke.

Međutim, čini se da zemlja ima šokantan nedostatak usluga e-trgovine, što može biti jedan od razloga zašto je sektor činio samo 2,2 odsto ukupnog maloprodajnog tržišta Uzbekistana od decembra 2022, prema izveštaju (PDF) KPMG.

Prema Uzumovom suosnivaču i izvršnom direktoru, Djasuru Djumaevu, Uzbeci su prvenstveno kupovali na mreži preko aplikacija društvenih medija kao što su Instagram, TikTok i Telegram. Kupci su se povezivali sa prodavcima u grupama na društvenim platformama, koji su imali ograničene jedinice za držanje zaliha i nije bilo logistike o kojoj bi se moglo govoriti.

Uzum je počeo tako što je uspostavio svoju logistiku, flotu i punktove za preuzimanje za isporuku sledećeg dana. Tržište je pokrenuto u oktobru 2022. i danas ima više od 8 miliona aktivnih korisnika mesečno i više od 9.000 trgovaca koji prodaju preko 600.000 jedinica (SKU). Nasuprot tome, najveći ulični bazar u zemlji svakog dana ima oko 70.000 SKU-a, kaže Nikolaj Seleznjev, direktor za strategiju i poslovni razvoj u Uzumu. U svojoj prvoj punoj godini poslovanja, startap je zabeležio bruto vrednost robe (GMV) od 150 miliona dolara, a očekuje se da će GMV ove godine dostići najmanje 300 miliona dolara.

Ubrzo nakon uspeha na tržištu, Uzum je krenuo u fintech sa proizvodom "kupi sada, plati kasnije (BNPL)". Oko 45 odsto do 50 odsto transakcija e-trgovine obavlja se preko BNPL rešenja, rekao je Djumaev. Uzum je takođe ušao u posao isporuke hrane i osnovao digitalnu banku kako bi podstakao svoj rast.

"Budući da privlačimo klijente putem e-trgovine, zadržavamo ih u poslovima sa velikim brojem transakcija, kao što je dnevno bankarstvo, koje je 100 odsto digitalno. Mi ih monetizujemo na našim kreditnim proizvodima, koji su 100 odsto u skladu sa šerijatom, što je takođe veoma privlačno za najmanje 85 odsto stanovništva u Uzbekistanu", rekao je Seleznjev za TechCrunch.

Uzum planira da dve trećine novih sredstava iskoristi za svoje fintech poslovanje i jednu trećinu za e-trgovinu. U planu je lansiranje novih proizvoda za neosigurano kreditiranje fizičkih lica, kao i malih i srednjih preduzeća, kao i ulaganja u sopstvenu IT i logističku infrastrukturu.

Do kraja ove godine, Uzum planira da kombinuje sve svoje poslove u dve super aplikacije: jednu za svoje ponude usmerene na potrošače, a drugu za svoje proizvode fokusirane na poslovanje. Takođe ima za cilj da u junu pokrene, kako kaže, najveći logistički kompleks u zemlji za e-trgovinu, koji je prvobitno planiran da se prostire na 112.000 kvadratnih metara, a da se proširi na više od 500.000 kvadratnih metara u narednih nekoliko godina.

(Ubrzanje.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari