Vreme čitanja: oko 2 min.
Prva konzerva na svetu koja se sama hladi: Kompanija u pregovorima s Koka-kolom i Red bulom, ima jedan minus
Vreme čitanja: oko 2 min.
Startap iz Londona istovremeno ide na umanjenje potrošnje električne energije, koju bi inače trošili frižideri za rashlađivanje konzervi

-
Konzerva spušta temperaturu na 6°C do 7°C,
-
Treba joj oko deset minuta, zavisno od spoljne temperature
-
Sadržaj ostaje hladan još 45 minuta
Startap iz Londona izumeo je samorashlađujuću konzervu za piće, beziranu na tehnologiji koja bi frižidere uskoro mogla učiniti suvišnim.
Malo je stvari jednako dobrih kao hladno piće letnjeg dana, ali sa porastom potrošnje struje i emisijom ugljenika, povezanom sa uređajima za rashlađivanje, poslednji je čas da čovečanstvo dođe sa novim, više ekološkim načinom za rashlađivanje pića.
Delta H Innovations, startaap iz Londona, tvrdi da je razvio prvu samorashlađujuću aluminijumsku konzervu na svetu.
Njeno kodno ime je "Cool Can", a ovaj intrigantni izum kombinuje pametni dizajn sa "jednostavnom hemijom", koja čini da se magija dogodi prostim pritiskom dugmeta.
Kompanija tvrdi da izum može spustiti temperaturu tečnosti na šest do sedam stepeni Celzijusa i da ih održava na toj temperaturi još 45 minuta.
Cool Can izgleda kao obična aluminijumska konzerva, osim tooga što ima veliko dugme za uključivanje na dnu. Dno konzerve ponaša se kao skriveno skladište vode i kad se dugme pritisne, voda se oslobađa u prostor između duplih aluminijumskih zidova konzerve. Između se nalaze soli, koje u reakciji sa vodom ubrzano počinju da hlade napitak.
Kako kaže osnivač startapa James Vyse, rashlađivanje može potrajati deset minuta, zavisno od spoljne temperature, ali zahvaljujući dizajnu sa duplim slojem, sadržaj ostaje hladan još 45 minuta. Korisnici znaju da je piće dovoljno rashlađeno zahvaljujući oznaci pahulje koja se menja iz bele u plavo kad se temperatura dovoljno spusti.
Pomislili biste da je to nešto što bi korporacije želele da stvore, navodi Vyse, ali odgovor je odričan. Ipak, veruje da autsajderi nekad mogu odneti pobedu.
"Ako uspemo, mogli bismo postati novi Tetrapak", izjavio je.
Iako je Kul ken patent na čekanju, Delta H Innovations tvrde da su već razgovarali sa velikim brendovima poput Koka-kole i Red bula o mogućij saradnji. Prerano je da bi se kazalo da li će ovo biti naredna velika stvar u industriji napitaka, ali mnogi su već uzbuđeni.
Osnivač veruje da bi dodatni troškovi za korisnike bili zanemarljivi, pogotovo zbog toga što bi to pomoglo umanjenje troškova za hlađenje, a takođe je potouno reciklabilno. Jedini minus je taj što konzerva od pola litra može sadržati tek 70 odsto količine napitka.
Nije jasno da li će se Kul ken uskoro naći na tražištu, ali startap se nada da će izum biti oproban na muzičkim festivalima preko leta.
(Ubrzanje.rs/Oddity central)
Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.