Vreme čitanja: oko 3 min.
Ovo su profesije koje su procvetale zahvaljujući korišćenju veštačke inteligencije
Vreme čitanja: oko 3 min.
Upozorenje za poslodavce jeste da postoji veliki rizik od korišćenja ličnih AI alata na radnom mestu
-
Korišćenje veštačke inteligencije smanjuje količinu ponavljajućih poslova i automatizaciju zadataka
-
Korisnici alata veštačke inteligencije svedoče o uštedi vremena od 11 minuta dnevno
-
Mnogim organizacijama i dalje nedostaju formalne AI strategije
Veštačka inteligencija se već uveliko koristi u nekim profesijama, u nekima joj još uvek pronalaze mesto. Ipak, ona menja način na koji se radi i razmišlja o poslu. Alati zasnovani na veštačkoj inteligenciji napreduju od alata koji poboljšavaju efikasnost do alata koji mogu podržati donošenje odluka i podstaći kreativnost.
Majkrosoft (Microsoft) je sproveo zanimljivo istraživanje koje je pokazalo koje profesije već osećaju koristi od upotrebe veštačke inteligencije.
Tako, prema istraživanju, dve ključne stvari najviše utiču na nivo poboljšanja – tip posla i količina podataka koju ljudi koriste. Poslovi koji uključuju veliku količinu podataka, kao što je, na primer, analiza podataka o korisnicima, beleže najveća poboljšanja nakon uvođenja veštačke inteligencije.
Zaposleni koji se bave sajber bezbednošću, razvojem proizvoda, prodajom, tehničkom podrškom, marketingom i odnosima s javnošću prvi su svedočili kako veštačka inteligencija poboljšava njihov rad na svakodnevnim zadacima, nudi prilike za inovaciju, smanjuje količinu ponavljajućih poslova i omogućava informisanije i stoga brže donošenje odluka.
"Mnogi naši korisnici u regionu stalno ističu da AI alati poput Kopajlota (Copilot) revolucioniraju njihovu produktivnost i pomažu članovima tima da steknu veštine korisne za strateške pozicije. Dok veštačka inteligencija nastavlja da preoblikuje industrije, moramo redefinisati način na koji razmišljamo o tehnologiji i iskoristiti je za stvaranje poslovne vrednosti.
Iako prepoznaju njenu vrednost, mnoge organizacije još uvek nemaju formalne strategije primene veštačke inteligencije, što dovodi do toga da zaposleni koriste lične AI alate, a to može ugroziti bezbednost i privatnost. Za kompanije je ključno da implementiraju standardizovane AI alate spremne za korišćenje u radnom okruženju i ponude obuku za zaposlene kako bi osigurale sigurno i efikasno korišćenje veštačke inteligencije", komentarisao je Kalin Dimtchev, direktor Microsoft Adriatic, piše Zimo.
Top 5: sajber bezbednost, razvoj proizvoda, prodaja, tehnička podrška, marketing i komunikacije
Danas rastuće sajber pretnje zahtevaju stalnu pažnju i brze reakcije. AI pomaže analizirajući mnoštvo podataka, uočavajući obrasce i pronalazeći probleme u realnom vremenu. Na taj način omogućava IT profesionalcima i stručnjacima za sajber bezbednost da se fokusiraju na planiranje i brže reagovanje na pretnje. Veštačka inteligencija može i automatizovati zadatke, kao što su praćenje pretnji i upravljanje inicijalnim incidentima, oslobađajući stručnjacima vreme za kompleksnije istrage i razvoj rešenja.
U prodaji su za uspeh ključni izgradnja snažnih odnosa sa klijentima i sklapanje poslova. Veštačka inteligencija transformiše prodaju jer brzo analizira podatke klijenata i personalizuje imejlove. Time zaposlenima u prodaji ostavlja više vremena da se fokusiraju na važne zadatke i posvete se građenju odnosa s potencijalnim klijentima. Agenti za korisničku podršku koriste veštačku inteligenciju da bi pojednostavili interakcije, efikasnije rešavali upite i poboljšali generalno zadovoljstvo korisnika. Kompanije koje su implementirale AI četbotove kažu da efikasno obrađuju rutinske upite, čime agentima oslobađaju vreme za zahtevne slučajeve.
U marketingu i odnosima s javnošću, veštačka inteligencija pomaže u detekciji novih trendova i prilika analizirajući velike količine podataka. Može ubrzati izvršavanje zadataka kao što su proveravanje SEO trendova, priprema nacrta sadržaja, sprovođenje marketinških istraživanja i planiranje predstavljanja proizvoda. AI može pomoći i u prikazu kako su pojedine priče primljene u medijima, što PR profesionalcima štedi vreme i omogućava im da se fokusiraju na kreativne poslove kod kojih je ljudski doprinos nezamenjiv.
Work Trend Index, zajednički izveštaj Majkrosofta i LinkedIna, pokazao je da se korišćenje GenAI alata u proteklom periodu udvostručilo, a troje od četvoro ljudi već koristi AI u kancelariji. Majkrosoftovo istraživanje među korisnicima Kopajlota pokazalo je da, čim korisnici iskuse uštedu vremena od 11 minuta dnevno, počinju da uviđaju vrednost veštačke inteligencije i stvarati naviku korišćenja.
Na LinkedInu je uočeno 142 puta povećanje broja LinkedIn članova koji dodaju AI veštine poput ChatGPT-a i Kopajlota na svoje profile. Više od polovine mladih uključenih u istraživanje istaklo je da su nove tehnologije ključne za njihove odluke o karijeri, što ukazuje da će u bliskoj budućnosti AI veštine i pristup tim veštinama biti ključni za privlačenje i zadržavanje najboljih talenata.
Uprkos tome što 79 posto lidera prepoznaje poslovni značaj veštačke inteligencije i 66 posto kaže da ne bi zaposlili nekoga bez AI veština, mnogim organizacijama i dalje nedostaju formalne AI strategije, što dovodi do toga da ljudi na posao donose svoje AI alate.
(Ubrzanje.rs)
Video: Poslovni forum Srbija - Japan: Zajedno možemo da kreiramo rešenja za budućnost
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.