• 1

Vreme čitanja: oko 3 min.

15 predviđanja Bila Gejtsa koja su se ostvarila: Opisao ih u knjizi iz 1999. godine

Vreme čitanja: oko 3 min.

Ovim se dokazao kao poznavalac tehnologije

  • 1
gejts Bil Gejts na ovogodišnjem WEF / Foto: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Na prelazu u novi milemijum suosnivač Majkrosofta Bil Gejts dao je niz tehnoloških predviđanja u svojoj knjizi Business @ the Speed of Thought. To ne znači da je prorok, nego da je već te 1999. godine imao duboko razumevanje tehnologije i smera u kojem se kreće.

Ovo je 15 njegovih predviđanja koja su se ostvarila.

Veb stranice za poređenje cena

Gejts je očekivao razvoj veb stranica koje omogućuju poređenje cena različitih proizvoda. Danas takve platforme olakšavaju pronalazak najboljih ponuda u gotovo svim industrijama.

Mobilni telefoni

U svojoj knjizi predvideo je sveprisutnost mobilnih telefona. Napisao je tad da ćemo "svakodnevno nositi male uređaje koji će nam omogućiti stalnu povezanost i poslovanje gde god da se nalazimo". Današnji pametni telefoni daleko nadilaze ovu viziju.

Onlajn finansijske usluge

Predvideo je da će ljudi plaćati račune, upravljati finansijama i komunicirati s lekarima putem interneta. Danas koristimo internet bankarstvo i telemedicinske usluge koje omogućuju jednostavnije upravljanje finansijama i zdravljem, piše Index.hr.

Virtuelni asistenti

Iako nije predvido Aleksu ili Siri, Gejts je zamislio lične asistente koji će sinhronizovati uređaje, prikupljati informacije i olakšavati svakodnevne zadatke. To je danas stvarnost s brojnim virtualnim pomoćnicima.

Sistemi za nadzor doma

Pedvideo je i stalne video prenose, koji nas obaveštavaju kada neko poseti naš dom u našoj odsutnosti. Današnji uređaji poput Gugl nest sistema omogućuju upravo to.

Društvene mreže

Gejts je opisivao "privatne veb stranice" za porodicu i prijatelje. Iako društvene mreže poput Fejsbuka, Iksa i Instagrama nisu sasvim privatne, omogućuju stalnu povezanost s određenim ljudima.

Notifikacije Foto: Vasin Lee / Shutterstock.com

Autogenerisani oglasi

Gejts je predvideo softver koji će na temelju naših aktivnosti i kupvine predlagati ponude i aktivnosti na odredištima. Danas, algoritmi oglašavanja koriste slične podatke kako bi prilagodili oglase našim interesovanjima.

Pametni oglasi

Smatrao je i da će uređaji poznavati naše kupovne navike i prikazivati oglase u skladu s našim preferencijama. Ovaj oblik targetiranog oglašavanja danas je vrlo prisutan na internetu.

Rasprave u realnom vremenu

Gejts je predvideo usluge koje će omogućiti rasprave o, na primer, sportskim događajima u stvarnom vremenu. Danas, društvene mreže i sportski forumi omogućuju navijačima da prate utakmice i komentarišu događaje uživo.

Linkovi tokom TV prenosa

Gejts je predvidio da će televizijski prenosi uključivati linkove na relevantne i s programom povezane veb stranice i sadržaj. Današnji prenosi često nude QR kodove ili URL-ove koji gledaoce usmeravaju na dodatne informacije.

Virtualni forumi za raspravu o društvenim temama

Gejts je zamislio platforme na kojima će građani moći da raspravljaju o lokalnim problemima putem interneta. Ova vizija se danas ostvaruje kroz brojne onlajn zajednice i forume.

Onlajn zajednice utemeljene na interesovanjima

Predvideo je da će ljudi biti povezani na temelju interesovanja, a ne lokacije. Platforme poput Redita danas omogućuju globalnu povezanost ljudi s istim interesovanjima, nezavisno od njihovog mesta boravka.

Reddit, logo, internet forum Foto: Dennis Diatel / Shutterstock.com

Softver za upravljanje projektima

Gejts je predvideo softver koji će olakšati rad poslovnim timovima. Aplikacije poput Sleka i Majkrosoft Timsa danas su ključni alati za komunikaciju i organizaciju u modernim kancelarijama.

Onlajn regrutacija

Gejts je predvideo da će ljudi moći da traže posao i povezuju se s poslodavcima putem interneta. Linkdin (LinkedIn) je danas vodeća platforma za profesionalno umrežavanje i zapošljavanje.

Softver za poslovne zajednice

Predvideo je platforme koje će kompanijama omogućiti da se takmiče za projekte i saradnje. Platforme poput Upworka i Fiverra olakšavaju malim kompanijama pronalaženje klijenata i poslova.

(Ubrzanje.rs)

Video: Kako radi 3d štampač: Možete li da prepoznate figuru koja nastaje?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sara

    22. septembar 2024. | 17:43

    Nisu to bila predvidjanja, nego planovi, koje je realizovao