Šta Zakon o digitalnim tržištima donosi malim tehnološkim preduzećima? Moraju da ispune jedan uslov

Vreme čitanja: oko 1 min.

Evropska unija bi mogla da utiče na promenu uslova i konkurentnosti na tržištu

Foto: Tanjug/AP, Shutterstock
  • Zakon o digitalnim tržištima mogao bi da stvori jednake uslove za "velike" i "male"
  • Pod uticajem EU moguć je ubrzaniji razvoj manjih tehnoloških kompanija, poput Telegrama
  • Zakon treba da olakša izbor i potrošačima  

Evropska unija bi mogla da utiče na to da se neke manje tehološke kompanije ubrzanije razvijaju uvođenjem Zakona o digitalnim tržištima (Digital Markets Act - DMA), čime EU nastoji da stvori jednake uslove i pospeši konkurenciju.

Sveobuhvatni zakon DMA treba da primora neke od najvećih svetskih tehnoloških kompanija, kao što su Alfabetov Gugl, Amazon, Epl, Bajt Dens, Meta i Majkrosoft, da olakšaju potrošačima biranje usluga različitih provajdera, objavio je Rojters, prenosi Tanjug.

S tim u vezi je Kristof Karugati iz savetodavne firme Digital Competition naveo da će kao rezultat novih pravila "pobednici biti mala evropska preduzeća, koja će dobiti više opcija i veću vidljivost od velikih kompanija".

Agencija navodi da, primera radi, Meta mora da učini svoje usluge kao što su Fejsebuk Mesindžer i Votsap "interoperabilnim sa odgovarajućim rivalima", to jest da njihovi računarski sistemi ili softveri razmenjuju i koriste informacije, sve dok ispunjavaju tehničke i bezbednosne standarde kompanije.

To u praksi znači da bi korisnici drugih aplikacija za razmenu poruka, kao što su Signal i Telegram, koji su stekli popularnost na međunarodnom nivou zbog svog naglaska na zaštiti privatnosti korisnika, uskoro mogli da komuniciraju sa svojim kontaktima putem Mesindžera i Votsapa bez promene aplikacija.

(Ubrzanje.rs)