Unicef apeluje na korišćenje robota u školi: Mogu poboljšati učenje, jedan košta milion i po dinara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Sredstva za nabavku se prikupljaju u saradnji sa Ministarstvom prosvete

Foto: Unicef
  • Humanoidni roboti posebno su namenjeni učenju dece kojima je potrebna potrebna dodatna podrška

  • Korišćenje robota u obrazovanju kombinuje savremena tehnološka dostignuća sa tradicionalnim obrazovnim procesom

  • U saopštenju se ističe da robot ima 25 stepeni slobode pokreta, sposobnost hvatanja malih predmeta, prepoznavanja i reprodukcije zadatog govora i uključivanja u osnovnu komunikaciju

U okviru saradnje sa Ministarstvom prosvete UNICEF je pokrenuo kampanju za prikupljanje sredstava za nabavku humanoidnih robota – asistivne tehnologije koja doprinosi kvalitetnom učenju dece kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška, u inkluzivnom okruženju i vršnjačkoj grupi.

Humanoidni roboti u obrazovanju su visokotehnološki uređaji koji pomažu nastavniku da primeni principe inkluzivnog obrazovanja uz puno uključivanje učenika sa smetnjama u razvoju. Strategije korišćenja robota nastavniku pomažu da obogati pristup i način rada sa svim učenicima, kao i da kroz interaktivne metode podstakne učenje i aktivaciju svih učenika. Sa 25 stepeni slobode pokreta, sposobnošću hvatanja malih predmeta, prepoznavanja i reprodukcije zadatog govora i uključivanja u osnovnu komunikaciju, humanoidni roboti su inovativno sredstvo za poboljšanje komunikacije i iskustava učenja.

Uključivanje humanoidnih robota u obrazovni proces je pristup koji kombinuje prednosti tehnologije sa kompetencijama nastavnika da u svom radu primenjuju savremene metode i pristupe inkluzivnog obrazovanja, i ima potencijal da poboljša efikasnost procesa nastave, što će rezultirati boljim ishodima učenja i bogatijim obrazovnim iskustvom.

"Integracijom tehnoloških resursa, nastavnici mogu stvoriti dinamično, interaktivno i inkluzivno obrazovno okruženje. Ovakav pristup obogaćuje proces učenja, doprinosi boljoj motivaciji dece i donosi bolje rezultate za svu decu u učionici", kaže Tanja Ranković, rukovoditeljka programa obrazovanja u UNICEF-u, stoji u saopštenju Unicefa (Dečjeg fonda Ujedinjenih nacija, engl. United Nations Children’s Fund).

Foto: Unicef

Upotreba robotike u obrazovanju je evolucija tradicionalnih nastavnih metoda. UNICEF se zalaže za pravedan i kvalitetan sistem obrazovanja u kojem sva deca mogu da uče zajedno sa svojim vršnjacima u inkluzivnom okruženju, saopštavaju dodajući da je kontinuirana podrška Ministarstvu prosvete tokom proteklih godina doprinela razvoju sveobuhvatnog institucionalnog i strateškog okvira obrazovnog sistema Srbije i osnažila škole i nastavnike da pruže kvalitetno obrazovanje za svako dete.

Asistivna tehnologija može značajno uticati na to da li su neki učenici uključeni ili isključeni, jer njena dostupnost uz korišćenje savremenih metoda inkluzivnog obrazovanja rezultira ne samo boljim obrazovnim postignućima učenika, već i njihovim socijalnim uključivanjem i povećanjem šansi za dalju participaciju u svetu obrazovanja i rada.

Nabavka humanoidnih robota koje bi resursni centri, obučeni za njihovo korišćenje u inkluzivnom okruženju, stavljali na raspolaganje školama, doprinosi ovim ciljevima i stvara nove mehanizme podrške za svako dete.

Cena jednog humanoidnog robota iznosi 1.500.000 dinara.

Donacije se mogu uplatiti na račun UNICEF-a u Srbiji 160-666-18

Svrha uplate: 3424 - Za svako dete, OBRAZOVANJE , istaknuto je u saopštenju.

(Ubrzanje.rs)